VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti

Maalainen

#3267 Re: Ei ymmärrä ei

19.04.2012 22:28

#3054: Pohjanmaa - Ei ymmärrä ei

P****puhetta sanon minä! Meidän mailla on kärppiä, minkkejä, supia, kettuja, mäyriä ja ilveksiä ja silti löytyy myös valkohäntäkauriita, metsäkauriita, hirviä, rusakkoja, metsäjäniksiä, teeriä, metsoja ja pyitä! Milläs sen selität???

Tuo että pedot tappaa luonnon monimuotoisuuden, on taas sitä metsästäjien petovihapropagandaa pahimmillaan. Jos joku tappaa luonnon monimuotoisuuden, niin juuri metsästäjät itse!

Vastaukset

Pohjanmaa

#3275 Re: Re: Ei ymmärrä ei

2012-04-20 13:50:14

#3267: Maalainen - Re: Ei ymmärrä ei

""

P****puhetta sanon minä! Meidän mailla on kärppiä, minkkejä, supia, kettuja, mäyriä ja ilveksiä ja silti löytyy myös valkohäntäkauriita, metsäkauriita, hirviä, rusakkoja, metsäjäniksiä, teeriä, metsoja ja pyitä! Milläs sen selität???

Tuo että pedot tappaa luonnon monimuotoisuuden, on taas sitä metsästäjien petovihapropagandaa pahimmillaan. Jos joku tappaa luonnon monimuotoisuuden, niin juuri metsästäjät itse!""

 

Rohkenen epäillä, että on kauriita, jäniksiä ja rusakkoja jos on ilveksiä.

Maassa ja vesistössä pesiviä lintuja tuskin nimeksikään jos on supeja ja minkkejä ja suuri kettukanta.

Ja jos on ilveksiä, ei todellakaan ole kettuja nimeksikään.

 

Hirviäkään on vaikea kuvitella kovin pitkään olevan jos susia metsässäsi asustaa.

 

Puheesi ovat niin kovin ristiriidassa käytäntöä vastaan. Argumentoit kyllä näillä väittämilläsi susien puolesta, mutta rohkenen syvästi epäillä käytännön kokemusta kyseisestä aiheesta. Biologian opettajat tollasia satuja monesti kouluissa luennoi kun ei ole kokemusta kuin sellasista bongailuretkistä. Kun luonnossa liikkuu läpi talven, syksyn ja kevään sekä ajelee satoja kilometriä jälkiäkin talvella useita kertoja viikossa, niin totuuskuva hahmottuu kyllä helposti. Sitä metsästäjien käytännön kokemusta nyt vaan ei haluta millään tavoin kunnioittaa vihreiden parissa vaan se metsästys halutaan kaikin konstein lopettaa, vailla mitään todellisuuden tajua suomalaisen luonnon kiertokulusta.

pienpetopyytäjä

#3290 Re: Re: Ei ymmärrä ei

2012-04-21 09:55:20

#3267: Maalainen - Re: Ei ymmärrä ei

kyllä tässä minun kotipaikan ympäristössä ei neljä vuotta sitten ollut yhtään teertä, kun oli niin paljon supikoiria. Neljä vuotta sitten veljen kanssa alotettiin metsästys ja nyt ollaan saatu tästä 50km säteeltä 140 supikoiraa ja viime syksynä ammuin omilta mailta peräti teeren ja viikko sitten kun laskin läheisen järven jäältä ni oli 38 teertä soitimella. Ja neljä vuotta sitten ei siis ollut yhtään teertä kun oli supikoiria ja nyt kun ei ole supikoiria niin on teeriä, että kyllä ne jotenkin on suhteessa toisiinsa.