Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#38472 Re: Re: Re:

11.07.2014 21:12

#38469: - Re: Re:

 

 

Homoseksuaalit vaativat alun perin oikeutta parisuhteen rekisteröintiin. Mainospuheiden mukaan sen piti tehdä heidät tyytyväisiksi ja onnellisiksi, mitään muuta ei maanpäällisestä onnesta enää pitänyt puuttua.

Kun tämä oli saatu läpi, takki kääntyi. Rekisteröity parisuhde oli hirveän väärä ja epätasa-arvoistava rakenne – ennen muuta siksi, että sille on oma rasti kaikissa henkilötietolomakkeissa. Ei ole reilua, että homon tai lesbon on ”tunnustettava väriä” ja rastittava kumppaninsa sukupuoli esimiehen tietoon.

Jos tämä on niin suuri epäkohta, minulla on todella halpa ja helppo korjausehdotus. Se ei vaadi lakimuutosta eikä avioliiton käsitteen lopullista raunioittamista. Lue loppuun 








 

Vastaukset


Vieras

#38473 Re: Re: Re: Re:

2014-07-11 21:15:39

#38472: - Re: Re: Re:

 

 

 

 

 

Koska yhden miehen ja yhden naisen väliset, uskolliset ja pitkäkestoiset parisuhteet joukkona, säännönmukaisesti ja luonnostaan (”as a group, as a rule and by nature”)tuottavat seuraavan täyspäisen sukupolven, yhteiskunnat ovat kaikkina aikoina pyrkineet kannustamaan jäseniään sitoutumaan tämänkaltaisiin parisuhteisiinerilaisin lainsäädännöllisin keinoin. Elleivät avioliitot pääsääntöisesti tuottaisi seuraavaa sukupolvea, yhteiskunnalla ei olisi mitään perustetta sekaantua ihmisten yksityiselämään ja jakaa avioliittotodistuksia.

Jos miehet ja naiset eivät hanki keskenään jälkeläisiä, yhteiskunta tuhoutuu yhdessä sukupolvessa. Jos miehet ja naiset hankkivat keskenään jälkeläisiä, mutta eivät sitoudukasvattamaan näitä vaan loikkivat vuoteesta vuoteeseen miten sattuu, lasten ja nuorten pahoinvointi aiheuttaa valtavia yhteiskunnallisia ongelmia ja myös kustannuksia. (Lisäsin sanan täyspäinen yllä olevaan kuvaukseen juuri siksi, ettei kukaan kuvittelisi seuraavan vastuullisen sukupolven ilmestyvän itsestään ilman uskollisia ja pitkäkestoisia parisuhteita.)

 

 

 


Vieras

#39701 Re: Re: Re: Re:

2014-07-28 09:09:46

#38472: - Re: Re: Re:

Olisitpa tuon jo aiemmin kirjoittanut. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Ei vaadi lakimuutosta eikä avioliiton käsitteen lopullista raunioittamista. Itse en kuulu mensaan.


Vieras

#39855 Re: Re: Re: Re: Totuus ja viisaus löytyy Sanasta

2014-07-30 18:37:08

#38472: - Re: Re: Re:

Lakimuutosta ei tarvitakaan!

Kommentoija 39805 kysyi, että olenko itse keksinyt "yksi rastitusvaihtoehto avioliitossa/rekisteröidyssä parisuhteessa ja sitten tietenkin ne muut rastipaikat" ja samainen kommentoija totesi "Sitä kannattais levitellä jonnekin, loistoidea!".

Ensin kysymykseen vastaus: En todellakaan ole itse keksinyt, idea on erittäin hyvä ja sen vuoksi ei ole omaan päähäni pälkähtänyt. Aiemmin eräässä omassa kommentissani arvelin keksijän kuuluvan Mensaan ja totesin, etten itse kuulu.

Olisi nimittäin ratkaisujen ratkaisu toteutuessaan ja poistaisi suurimmat käytännön ongelmat (Eihän tätä maailmaa koskaan valmiiksi saada).

 

Oikea keksijä on tuon 38472:n kirjoittaja ja minä vain uudelleenlämmittelin hänen ajatustaan.

 

Sitten vielä toteamukseen "Sitä kannattais levitellä jonnekin, loistoidea!". Kyllä kannattaisikin ehdottomasti ja kyllä on loistoidea.        Jätän tämän omalta osaltani tähän vaiheeseen ja toivon muiden? kuka? vievän eteenpäin.


Vieras

#39857 Re: Re: Re: Re: halpa ja helppo korjausehdotus ei vaadi lakimuutosta

2014-07-30 18:53:20

#38472: - Re: Re: Re:

IHANA JA HYVÄ JUTTU