Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#33827 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristuksesta kirjoitusta

12.04.2014 18:23

#33820: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristuksesta kirjoitusta

Minun Raamattuni kertoo, että Jeesus oli mukana juuri ensi lehdeltä lähtien.

EVANKELIUMI JOHANNEKSEN MUKAAN

1 luku

Jumalan tykönä oleva Sana tulee ihmiseksi ja on täynnä armoa ja totuutta 1 – 18. Johannes Kastaja todistaa Kristuksesta 19 – 34. Jeesuksen opetuslapsiksi tulevat Johannes, Andreas ja Pietari 35 – 42, Filippus ja Natanael 43 – 51.

1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA

1 luku

Maailman luominen

1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

........

Jumala = Isä, Poika ja Pyhä Henki
Poika = Jeesus

Minkälainen on oma käsityksesi näistä Raamatun jakeista?


 

Vastaukset


Vieras

#33828 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristuksesta kirjoitusta

2014-04-12 18:30:21

#33827: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristuksesta kirjoitusta

Tuohon edelliseen lisäisin vielä:

ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA

1 luku

Maailman luominen


26 Ja Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat.
27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

Tehkäämme on monikko.

 


Vieras

#33829 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristuksesta kirjoitusta

2014-04-12 18:30:31

#33827: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristuksesta kirjoitusta

"1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

........

Jumala = Isä, Poika ja Pyhä Henki
Poika = Jeesus

Minkälainen on oma käsityksesi näistä Raamatun jakeista?"

Käsitykseni on, että ymppäät jälkijättöisesti asioita toisiinsa. Messiaasta, joka periaatteessa voitaisiin yhdistää Jeesukseen, puhutaan Raamatussa vasta Jesajan kirjassa. Varhaisissa, perimätiedon pohjalta Babylonian vankeuden jälkeen kootuissa, valikoiduissa ja muokatuissa teksteissä eli Mooseksen kirjoissa ei tällaista elementtiä ole. On turha väittää, että teksti vain "taydentää itseään" sellainen argumentti on puhdasta jälkiviisautta.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

2014-04-12 18:37:11