Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#33749 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran! - Päivi Räsäsen lausumaa

11.04.2014 17:07

#33746: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran! - Päivi Räsäsen lausumaa

Ihmisessä on sisäsyntyinen empatiakyky ottaa toisia ihmisiä huomioon tyyliin "miltä sinusta tuntuisi, jos sinua kohdeltaisiin noin". Tämä on "omatunnon" ydin. Tämä kyky voi vaihdella jossain määrin ja toisaalta traumaattiset kokemukset tai (uskonnollinen, rasistinen, nationalistinen...) kiihotus voivat vaurioittaa sitä joko pysyvästi tai väliaikaisesti. Tätä taas on paatuminen.

Sen piikkiin koetetaan sitten työntää kaikenkarvaista indoktrinaatiota, kun yksilön halutaan sisäistävän yhteisön arvot. Tämä lähtökohdiltaan ulkoisista paineista nouseva "samvete" on täsmälleen sama niin uskiksen Raamatunjakeiden mukaan elämisessä kuin sillä pikkupojalla, jotka kummatkin pelkäävät, että joku iso setä tulee ja rankaisee. Se, että ymmärtää valheellisen indoktrinaation ja taistelee sitä vastaan paremman etsimiseksi, ei ole paatumista vaan eettis-moraalista heräämistä.

 

 

Vastaukset

Armo riittää syntiselle

#33806 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran! - Päivi Räsäsen lausumaa

2014-04-12 14:42:30

#33749: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran! - Päivi Räsäsen lausumaa

Omantunnon on ihmiseen laittanut Jumala, koska Jumala haluaa ilmoittaa ihmiselle tahtonsa ja haluaa ihmisen noudattavan tahtoansa. Toki uskovassa ihmisessä asuu myös Pyhä Henki. Pyhä Henki opettaa uskovia ja muistuttaa Jeesuksen opetuksista, kuten on mainittu Johanneksen evankeliumin 14.luvun jakeessa 26 :" Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."

Nämä Jeesuksen sanat ovat täyttä totta, olen sen kokenut vuosikymmenien kokemuksella. Pyhä Henki todella vieläkin toimii, ihmisiä tulee elävään uskoon,sairaita paranee,pahat henget lähtevät ihmisistä,varkaat palauttavat varastamansa tavarat, ihmiset hylkäävät syntinsä, jopa kuolleita herää henkiin Jumalan valtavasta voimasta !