naimalakko

Kommentoitu viesti

Yksi ääni meni muualle

#330 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lapsista ja avioitumisesta

09.06.2011 00:58

#328: sannavain -  Selvä, eli puhtaalla mutu-pohjalla ja perstuntumalla mennään. 

Roomaa ei rakennettu päivässä. Avioliittoa on koeteltu vuosituhannet, en pitäisi sitä mutuna ja perstuntumana. Yhteiskuntarakenteet ja eri asioiden hyväksyttävyys on vaihdellut, mutta eri yhteiskuntien perusyksikkönä on ollut miehen ja naisen välinen sopimus perheestä. Siitä on hyvä käydä erilaisia keskusteluja, mutta kuten toteamuksesi kuvaa, liberaalin on vaikea ymmärtää tässä asiassa konservatiivisesti ajattelevaa. Ei minulla ole mitään tarvetta väitellä keskustellakseni aiheesta. Muutosta tulee varmasti tapahtumaan hiljalleen, mutta en ole kuullut vieläkään minkä takia pitäisi avioliiton lähtökohtaan tehdä täyskäännös.

Olen kyllä keskustelussa ilmaissut kantani kysymiisi asioihin, ei kai itseä tarvitse toistaa? Avioliitto on miehen ja naisen välinen. ;-)

Vastaukset

sannavain

#334 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lapsista ja avioitumisesta

2011-06-17 11:57:52

#330: Yksi ääni meni muualle - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lapsista ja avioitumisesta

"eri yhteiskuntien perusyksikkönä on ollut miehen ja naisen välinen sopimus perheestä."

Ja oliko ainoa hyväksymäsi perhemalli miehen, naisen ja näiden biologisten jälkeläisten muodostama yksikkö?

"Olen kyllä keskustelussa ilmaissut kantani kysymiisi asioihin, ei kai itseä tarvitse toistaa?"

Hedelmöityshoidot ja adoptio kiellettävä ja avioliitto sallituksi vain ilman lääketieteellistä tukea lisääntymään kykeneville?

"en ole kuullut vieläkään minkä takia pitäisi avioliiton lähtökohtaan tehdä täyskäännös."

Epäsuhta avioliittolain ja parisuhteen rekisteröintiä sääntelevän lain välillä on nykymuodossaan syrjivä. Parisuhdelain perustelut parisuhdeinstituutioiden eroavaisuuksien suhteen eivät ole pätevät. Perustuslaki kieltää henkilöiden asettamisen eri asemaan ilman hyväksyttävää syytä. Todistustaakka nykytilanteen syrjimättömästä luonteesta on sinulla. Tähän mennessä perusteiksi on tarjoiltu vain perinteitä ja biologista lisääntymistä.