Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#23895 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaise

02.11.2013 22:01

#23869: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen

 

"2000 vuotta vanhaa tekstiä ei voi lukea mielekkäästi tämän päivän kontekstiin suoraan siirtämällä, noina aikoina asioilla oli erilaiset käsitteet ja arvotukset."

-Jeesus  ei ollut kuitenkaan ollut sidottu aikansa kulttuuriin.   Uskalsihan hän vastustaa äärimmäisen voimakkailla sanoilla farisealaisuutta:  "te kyykäärmeitten sikiöt!   Kuka on neuvonut teidät pakenemaan tulevaista vihaa!

Ja te olette kuulleet sanottavan,  ...  mutta   M I N Ä  sanon teille!        - ei jää epäselvyyttä Jumalallisesta auktoriteetista!

Sitä paitsi sanoessaan " Minun sanani ei tyhjänä palaja,  vaan tekee sen,  minkä .."      sanat puhuvat sellaisesta dynamiksesta,  joka ei väljähdy vuosituhansissakaan,  vaan on maailmankaikkeuksien Luojan iankaikkista sanaa.

Minä olen a ja ö,  alku ja loppu.  Alfa & Omega.  Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,   ja viimeisten luona vielä sama!



Vastaukset


Vieras

#23898 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olev

2013-11-02 22:08:06


Vieras

#23940 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olev

2013-11-03 08:39:49

#23895: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaise

Jos oletetaan, että Jeesus puhui aikaansa sitoutumatta, on huomionarvoista hän nimnomaan ei sanonut puoltakaan sanaa homoutta vastaan.