Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

sivullinen

#23772 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen

02.11.2013 10:10

#23767: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen 

..."varmaan mielestäsi ei voi olla vasenkätisiä autokuskejakaan, koska meillä on oikeanpuolinen liikenne."

Eivät ole keskenään rinnastettavia asioita (argumentaatiovirhe: heikko analogia).

"Ja jos tuo määritelmäsi rajaa kristillisyyden"...

Ei ole minun määritelmäni, vaan näin Jumalan pyhä sana (Raamattu) meille selkeästi opettaa:

”Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei [tahallaan] tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.” (1. Joh. 3:16)

”Ei yksikään Jumalasta syntynyt [tahallaan] tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. (1. Joh. 3:9)

Vastaukset

Valitse nimimerkki

#23777 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen

2013-11-02 11:04:45

#23772: sivullinen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen

"Eivät ole keskenään rinnastettavia asioita (argumentaatiovirhe: heikko analogia)."

Argumentti "homo ei voi olla kristitty, koska hän teke syntiä" on näistä kaikkein heikoin. Yleisen ymmärryksen mukaan kaikki kristityt tekevät syntiä, ja hyvin monet heistä ei sitä edes itsessään tunnista. Esimerkkinä tämä uskisten joukko täällä, joka itsensä ylen aikaa ylentää. Näin ollen yhden synniksi väitetyn asian nostaminen kristityn määritelmästä poissulkevaksi on täsmälleen yhtä mielekäs kuin esimerkkini kätisyydestä.

"Ei ole minun määritelmäni, vaan näin Jumalan pyhä sana (Raamattu) meille selkeästi opettaa:

”Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei [tahallaan] tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.” (1. Joh. 3:16)"

Tuo Raamatun sitaatti kyllä potkaisee tiukasti tulkittuna koko sakkinne kristittyjen muonavahvuudesta. Syyllistytte koko ajan fariseusten ulkokultaisen uskonnollisuuden syntiin, josta Jeesus niin monessa kohtaa meitä varoittaa. Ja teette sitä alvariinsa, vaikka teitä on siitä useaan kertaan varoitettu. Kristinuskon peruajatus kai on, että kaikki me olemme syntisiä, mutta Jumalan armo meidät kuitenkin pelastaa anteeksiantamuksen kautta. Eikä ole teidän asianne päättää, ketkä tämän armon saavat.