Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#19105 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

17.08.2013 17:10

#19099: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Kyllähän se syyn ja seurauksen laki tulee Jesuksen pelastustyöhön uskovankin elämään, saattaapi keuhkot mennä jos on paljon tupakoinut, maksa saattaa poksahtaa jne. Terveys voi mennä monella tavalla, jos on rikoksia tehnyt...tuomiot pitää kärsiä.
Omaa sielun pelastusta kukaan ei kuitenkaan omilla teoillaan voi lunastaa, siihen riittää vain Jeesuksen sovitustyö. Raamattu sanoo: ”Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi” (Ef 2:8-9). Uskommehan perustuu raamattuun.
Uskoontulon jälkeen moni kyllä käy pyytämässä anteeksi niiltä, joita vastaan on rikkonut, palauttaa vääryydellä ottamansa (varastamansa) jos se on vielä mahdollista, eli korjaa sen mikä korjattavissa on. Kaiken kuitenkin saa uskoa anteeksi ja sitten parantaa tapansa.

Raamatun sanaanhan se perustuu uskomme pelastustiehen: Joh 14:6, Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Selvensikö tämä yhtään. Tätä saa kyllä täydentää, jos kenelle tulee tärkeää mieleen.

Vastaukset

Vieras

#19107 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-08-17 17:35:28

#19105: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

En minä ainakaan mitään selvennyksiä tarvitse. Uskonne perustuu raamattuun ja niillä silmälaseilla näette asiat. Kaikkien usko ei kuitenkaan perustu siihen. Ja siltikin Jeesuksen alkusanoma on myös muissa uskonnoissa. Karman laki toimii ymmärtäen tämä sanoma, kaikki itämaiset uskot ja nykypäivän maailmankatsomus ymmärtävät tämän perussanoman. Vielä kerran, se ei ole vain raamatun etuoikeus varsinkaan kun Jeesus ei ole sitä kirjoittanut. Mutta sitähän joidenkin on vaikea ymmärtää. Onkohan se joku elämänehdon suojelua itselle? Uskoa ja uskontoja on ollut ennen Jeesusta ja niitä tulee olemaan jälkeen Jeesuksen niin kauan kuin elämää tällä pallolla on.