Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#18993 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi uskova

14.08.2013 19:07

#18992: Minun lampaani kuulevat minun ääntäni - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi uskovaiset

Onko tullut mieleen, että Jeesus tuossa puhuu vertauskuvallisesti lampaistaan, joita paimen kutsuu äänellään - siis myös vertauskuvallisesti? Jos tuohon lausumaan perustat sen, että kyse on Jeesuksen äänestä, et ainakaan osoita kovin syvää ihmisen, elämän - ja luetun ymmärrystä.

Ihminen todella kuulee erilaisissa psykologisissa ja uskonnollisissa tiloissa ääniä, jotka ovat hänen sisäisen elämänsä heijasteita. Lukemattomat ihmiset niitä sitten tulkitsevat jumalien ja henkien kommentoinniksi. Ja aika monta kertaa ne saman jumalolennnon kommentit ovat toisilleen vastakkaisia.

Vastaukset

Vieras

#18999 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi us

2013-08-14 20:36:07

#18993: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi uskova

Harvemmin tapaa ääniä kuulevia kristittyjä,   sen sijaan
tietoisuuteen tulee sana/ sanoja/lause/ajatus/kuva.

Jeesuksen sisäinen tuntemus

#19027 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi us

2013-08-15 15:34:32

#18993: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi uskova 

Ei minun tarvitse kuvitella Jumalan puhuvan minulle, kun Hän todella puhuu! Jumala ei ole mikään minun mielikuvitukseni tuote. Tämä on vaikea sinulle todistaa, tiedän sen. Jumalan puhe on kuitenkin ihan yhtä todellista kuin sinun ja minun puheeni, usko minua. Sitäpaitsi Raamattu todistaa että Jumala puhuu useilla tavoilla.

Apostolien Teoissa kerrotaan täysin selvästi kuinka Pyhä Henki puhuu, esim. Apostolien Teot 10.luku jakeet 19-20:" Kun Pietari yhä mietti tuota näkyä, sanoi Henki hänelle: "Katso, kaksi miestä etsii sinua; 
niin nouse nyt, astu alas ja mene arvelematta heidän kanssaan, sillä minä olen heidät lähettänyt".  Tästä Pyhän Hengen puheesta on kysymys kun uskova kuulee sisäisesti Jumalan äänen.