KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Kommentoitu viesti

Vieras
Vieras

#1475 Vastuut kohdalleen ja järjen käyttö sallittua

03.03.2011 13:12

 

 Kissoja, niin kodittomia kuin karanneitakin, riittää moneen eri nimiseen "ryhmään". Ja siitä johtuen on kehitetty eirilaisia toimintatapoja ja vastaanottotahoja, auttamaan kissoja saamaan kodin/palautumaan kotiin. Osa on viranomaistoimintaa, osa vapaaehtoistoimintaa.

KKY on vain yksi toimijoista ja KKY:n toiminta-alue on Pirkanmaa. KKY voi halutessaan edesauttaa, sekä  varakkaana toimijana myös tukea uusien/olemassaolevien vastaavien yhdistysten toimintaa mm. Pirkanmaan ulkopuolella. Kissoja on muuallakin maassamme apua ja arvostusta vailla. Taloudellinen tukemien yksinkertaistuisi mm. yhdistyksen säätiöinnin myötä. Ja säätiöintihän koskisi vain osaa KKY:n varallisuudesta.

Suomesta löytyy myös yhdistyksiä, joiden eläinsuojelun päätoimintamuoto on kissojen leikkauttamisen tukeminen.

Asioita kannattaa välillä katsoa vähän avarakatseisemminkin. Jos ei itse tiedä ja ymmärrä kaikkea, niin ei pidä arvostella niitä,  jotka tietävät.

Vastaukset

Sanna Kaski
Vieras

#1476 Re: Vastuut kohdalleen ja järjen käyttö sallittua

2011-03-03 13:31:32

#1475: Vieras - Vastuut kohdalleen ja järjen käyttö sallittua 

 Itse ymmärrän kyllä tuon sinunkin kantasi tähän asiaan. Mutta....olen 96 % varma että KKY:ssä tätä säätiöittämistä ajetaan pääasiassa vallan käytön välineenä/tietyn henkilön "pallin" varmistamiseksi. Ja mikäs siinä jos sitä olisikin ajettu tässä ohessa. Mutta miksi varsinaista kissatoimintaa on ajettu alas samanaikaisesti?

Jos hallitus vaihtuu ja säätiöittäminen osalle varoja nähdään järkeväksi kissojen auttamisen kannalta (kustannussäästö- tai muista syistä)  niin ei ole mitään syytä olla näin toimimatta.

Hallitukseen syvästi pettynyt
Vieras

#1478 Re: Vastuut kohdalleen ja järjen käyttö sallittua

2011-03-03 19:25:29

#1475: Vieras - Vastuut kohdalleen ja järjen käyttö sallittua 

Säätiöittämisen syynä taitaa hallituksella olla kyllä jokin aivan muu tekijä kuin se, että varoja voitaisiin lahjoittaa näin kautta maan eri tahoille. TÄLLÄ TAVOIN HE YRITTÄVÄT LÄHINNÄ ESTÄÄ "RAHANAHNEIDEN" OPPOSITION JÄSENTEN PÄÄSYN KIINNI YHDISTYKSEN VAROIHIN JA SEN KÄYTÖN KISSOIHIN! ;)

Rahoja on kerätty vuositolkulla mm. kissataloa varten, jota ei ole koskaan käytetty kuitenkaan itse tarkoitukseen ja jota pitäis olla yli 150 000 euroa! Jonkinlainen karanteenipaikka tarvittaisiin kipeästi mahdollisten sairauksien leviämisen estämiseksi ensikoteihin. Hoitokissojen kuluista on koko ajan valitettu, että menee liikaa rahaa, vaikka se on yhdistyksen pienimpiä kuluja! Nyt pennut ovat jääneet kokonaan rokottamatta eikä kissoja ole saanut viedä ELL:iin ilman erityislupaa. Ainoastaan leikattavaksi menevät aikuiset on voinut hoidattaa! OLISI SIIS OMASSAKIN YHDISTYKSESSÄ KÄYTTÖÄ RAHALLE!