Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

taku
Vieras

#11121 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haha! Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

23.04.2013 16:04

#11110: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haha! Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Jos saisin solmia jonkun kanssa uskoni mukaisen liiton niin ei tosiaankaan haittaisi vaikka sillä olisi eri nimi kun muiden littolle.Kyse on muodollisuudesta.Minua ihmetyttää se että miksi kukaan teistä "tasa-arvon puolustajista"  ei meuhka siitä että Suomessa on vielä aatelisto olemassa?On voimassa laki kenen nimi kirjoitetaan aateliskalenteriin mutta se ei ketään hetkauta. Ja eiköhän nuo kaavakeongelmatkin voitaisi ratkoa ilman että avioliittolakiin kajotaan.Esim että kaavakkeissa olisi kaksi vaihtoehtoa pariliiitossa elävä ja avoliitossa elävä ja sinkku.Itseasiassa Jumalan alkuperäinen suunitelma oli että häneen uskovat joita siis on pieni vähemistö ihmisistä todellakin eläisi eri instituutiossa kuin muut.Veikkaanpa että 90% nykysuomalaisista heteroistakaan ei täytä kristillisen avioliiton tunnusmerkkejä.Heteropari joka ei ehtoja täytä on minun ymmärrykseni mukaan samanarvoisessa parisuhteessa homojen kanssa.Jumala on asettanut avioliitolle useita ehtoja yksi on että pitää olla eri sukupuolta toinen on luopuminen seksuaalisesta itsemääräämisoikeudesta.Jokaei ehtoja täytä ei voi solmia kristillistä avioliittoa.Kaikkia ehtoja en edes tiedä.Enkä tiedä sitäkään olenko itse kelvollinen avioliittoon ja kykenenkö täyttämään kaikki Jumalan asettamat ehdot.Edelleen peräänkuuluttaisin sitä että pitäisi kiinnittää huomiota siihen mikä avioliitto on ja mikä on sen tarkoitus ja merkitys.Tuossa ihonvärijutussa voidan sekeästi osoittaa että on tarve saada käydä samoissa tiloissa.Homot eivät oikeasti tarvitse avioliittoa yhtään mihinkään.

lopuksi esitän puoliksi leikilläni että annamme homoille avioliitto-oikeude sinä hetkenä kun miehet saavat mennä vapaasti naisten pukuhuoneisiin

Vastaukset

Tasavaltalainen

#11219 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haha! Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

2013-04-24 07:50:43

#11121: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haha! Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto Minua ihmetyttää se että miksi kukaan teistä "tasa-arvon puolustajista"  ei meuhka siitä että Suomessa on vielä aatelisto olemassa?On voimassa laki kenen nimi kirjoitetaan aateliskalenteriin mutta se ei ketään hetkauta.

 

Siksi, ettei aatelistolla ole erivapauksia tasavaltalaisessa Suomessa. Aateliskalenteri on jäänne sääty-yhteiskunnan ajoilta. Vaikuttaa siltä, että "takua" potuttaa, kun ei saa omaa nimeään johonkin hiton aatelisluetteloon. Ei voi kuin todeta, että on sulla ongelmat.