IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Kommentoitu viesti

Liisukka

#2142 Vastaus nimettömälle turveMiehelle

14.04.2013 07:33

#2140: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Energiateollisuuden ympäristötutkimusseminaarin antia

Kiitos huumorista nimetön turveMies. Se ehkä oli sinulta tahatonta, äijähuumoria vahingossa, mutta kiitos asenteellisesta avautumisestasi. Osoitat yhtä huonoa luetun ymmärtämisen taitoa kuin sielunvihollinen Ison kirjan osalta.  Et tietenkään osannut vastata referoimiini Hallmark'in kysymyksiin. Yritit sen sijaan kääntää minun sanomikseni asioita joihin luulet osaavasi vastata. Mutta eihän sille mitään voi jollet ymmärrä ja se on anteeksiannettavaa. ;D

Vastaan toki omasta puolestani kysymykseesi siltä osin kuin tarkoitat kuka kaikki turvetoimijoiden aiheuttamat luonnontuhot yrittää korjata ja ketkä sen rahoittavat. Valtiohan tähänkin saakka on joutunut siivoamaan saastojanne ja me veronmaksajat (toivottavasti myös sinä) sen maksamme. Aiheuttamanne tuhot vain ovat niin isoja, ettei soiden ja vesistöjen täydellinen ennallistaminen helpolla suju  -  eikä valitettavasti täysin onnistukaan  -  ja se tulee hirvittävän paljon kalliimmaksi kuin turpeesta saatavat taloudelliset hyödyt. Kunnostustoimien aikajanakin on loputon. Nämä kun kumoat uskottavasti niin olet viisaampi kuin Einstein.

Vastaukset

Vieras

#2143 Re: Vastaus nimettömälle turveMiehelle

2013-04-14 07:58:39

#2142: Liisukka - Vastaus nimettömälle turveMiehelle

Hyvä Liisukka - ei täällä todellakaan kovin moni näytä osaavan tuota oikein lukemista - valitettavasti. Minun kommenttini oli osoitettu numerolle 2127 eikä sinulle (alkuperäinen kysymys esitetty kommentissa 2010). Btw - olen kanssasi samaa mieltä noista mössöistä - toisin kuin oletit minun olevan.

t: nimetön turpeetonMies

Vieras

#2146 Re: Vastaus nimettömälle turveMiehelle

2013-04-14 13:45:44

#2142: Liisukka - Vastaus nimettömälle turveMiehelle

Mä myös kysyn samaa kuin joku toinenkin eli että miksi pitäisi ennallistaa? Eihän tosiaan kukaan vaadi niitä soista raivattuja peltojakaan ennallistamaan puhumattakaan soista, jotka on otettu ojimalla metsätalouden käyttöön? Soita on luonnonsuojelussa jo aivan riittävästi. Suota riittää turvetuotantoon samoin kuin myös luonnonsuojeluun ja muuhumkin käyttöön. Miksi pitäisi ennallistaa juuri turvetuotannon suot? Miksi et noita noita muita soidenkäyttömuotoja vaadi ennallistettavaksi?