Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#7623

08.04.2013 08:42

Haluaisin ihan hyvässä hengessä kysyä uskovilta ihmisiltä seuraavaa. Jätän Mooseksen lain nyt huomiotta, sillä sehän kuitenkin koskee alunperin Israelin pyhää kansaa, vaikkakin maakamiskieltoa on pidetty voimassa kristittyjenkin keskuudessa. Varsinaisestihan raamatun homokielteisyys pitäisi kristittyjen keskuudessa perustella Uudella testamentilla, eli enimmäkseen Paavalin kirjeillä. Jos, niin kuin täällä on väitetty, Paavali oli Pyhän hengen vallassa kirjoittaessaan kirjeensä ja niiden ohjeita tulee nykyaikana noudattaa, niin miksi seuraavia Paavalin kirjeen kohtia ei tarvitse "totella":

1. Kor. 14:34-35 "Olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua,
vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan
omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa."
1. Tim. 2:11-12 "Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en salli, että vaimo
opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa."
1. Kor. 11:7-10 "Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on
miehen kunnia. Sillä mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä; eikä miestä luotu vaimoa varten,
vaan vaimo miestä varten. Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien
tähden."
Efes. 5:22-24 "Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle; sillä mies on vaimon pää ..
Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset."

Käsitin, että useakin täällä kirjoittava on nainen. Eikö naisen kuuluisi kuitenkin vaieta? Jos ei, miksi?

Vastaukset


Vieras

#7659 Re:

2013-04-08 11:24:34

#7623: - Haluaisin ihan hyvässä hengessä kysyä uskovilta ihmisiltä seuraavaa. Jätän Mooseksen lain nyt huomiotta, sillä sehän kuitenkin koskee alunperin Israelin pyhää kansaa, vaikkakin maakamiskieltoa on pidetty voimassa kristittyjenkin keskuudessa. Varsinaisestihan raamatun homokielteisyys pitäisi kristittyjen keskuudessa perustella Uudella testamentilla, eli enimmäkseen Paavalin kirjeillä. Jos, niin kuin täällä on väitetty, Paavali oli Pyhän hengen vallassa kirjoittaessaan kirjeensä ja niiden ohjeita tulee nykyaikana noudattaa, niin miksi seuraavia Paavalin kirjeen kohtia ei tarvitse "totella"

Ohjeet seksuaalisuudesta tulevat Jerusalemin kokouksesta, jossa suoraan viitataan Leviticukseen. Siellä nähtiin, että ympärileikkaus ei ole pelastuksen edellytys, vaan lain sinetti, mutta apostolit saivat ohjeen ohjeistaa kirjein mistä vieraiden kansojen tavoista oli tehtävä parannus. Ohjeitasi naisille on käsitelty ja niiden opillinen tausta rajoittuu Paavalin opetukseen, jonka moni kokee kulttuurilliseksi näkemykseksi. En näe väärää, että noudattaisit niitä kirjaimellisesti, mutta sinunkin on tultava Herran luokse siinä osassa jossa olet ja noudatettava nykyistä lainsäädäntöä.

veritas

#7664 Re:

2013-04-08 11:53:02

#7623: -  

Kyllä näitä Paavalin opetuksia on hyvä noudattaa. Uusi Testamentti puhuu homoudesta muutenkin kuin Paavalin kirjeissä, esim. 2.Pietarin kirjeen 2.luvussa, jakeissa 6-8. Näissä jakeissa kerrotaan kuinka Jumala hävitti Sodoman ja Gomorran, asettaen ne varoitukseksi jumalattomasti eläville.

Loot joka asui Sodomassa, oli kiusaantunut mm. homojen irstauden takia. On hyvin viisasta lukea Genesis (eli 1.Mooseksen kirja) 19.luku kokonaan. Siinä kerrotaan (jakeet 4-5) kuinka homot piirittivät Lootin talon, ja vaativat Lootilta hänen vieraitaan ulos raiskattaviksi. Tästä luvusta on peräisin englannissa oleva termi "sodomy" mikä tarkoittaa seksuaalista moraalittomuutta.