Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto
Kommentoitu viesti
Jochanan |
#400628.03.2013 19:10"Kysymykseen valtion kirkosta en ota mitään kantaa.Mutta tähän itse asiaan sanoisin että on syytä erottaa kaksi eri kysymystä tai ehkä kolmekin.Nimittäin kysymys siitä pitääkö homoparien saada samat oikeudet kuin heterojenkin.Eli toisin sanoen pitäisikö h eidän saada oikeus yhteiseen sukunimeen joka on itseasiassa ainoa ero avioliiton ja rekisteröidyn parisuhteen välillä.Minun puolestani he voivat saada sen jos se tekee heidät onnellisiksi.Se vaan ei tunnu heitä kiinnostavan.Jos olisivat hallitusneuvoitteluissa tätä oikeutta pyytäneet se olis mennyt läpi ku vettä vaan.Kukaan ei siis vastusta sitä että he saisivat oikeuden yhteiseen sukunimeen.Se mistä ollaan eri mieltä pitääkö avioliitto muuttaa sukupuolineutraaliksi homopareille voidaan taata sama oikeudet kuin heteropareille ILMAN että kajotaan avioliittolakiin.Heitä vaan ei tunnu tuo sukunimi kiinnostavan.Sitten kolmas juttu on tuo adoptio oikeus.siihen minulla ei ole kantaa mutta siinä ei minusta ole oikeastaan kyse homoseksuaalisuudesta vaan lapsesta.En tiedä pitäisikö homojen saada adoptio oikeus mutta mitä ikinä päätetäänkään päätös tulee perustua lapsen etuun eikä mihinkään muuhun" Kylläpä on lapsellista jorinointia. Ero avioliiton ja rekisteröidyn parisuhteen välillä on se, että ne ovat keinotekoisesti kaksi erillistä siviiliavioliittoinstuutiota, ja siviilisäätyä kysytään tilanteissa, jotka mahdollistavat syrjinnän. "Jos olisivat hallitusneuvoitteluissa tätä oikeutta pyytäneet se olis mennyt läpi ku vettä vaan." Ketkä olisivat pyytäneet? "En tiedä pitäisikö homojen saada adoptio oikeus" Vai et tiedä. Älä teeskentele. |
Vastaukset
taku |
#4029 Re:2013-03-28 20:01:49Saanen huomauttaa että vaikkasukupuolineutraali avioliittolaki astuisi voimaan puolison nimi paljastaisi oko kyseessä hetero vai homopari.Tuo mainitsemasi kaavakeongelmakin voidaan ratkaista myös ilman että avioliittolakiin kajotaan muuttamalla kaavakkeita. Voitaisiin kysyä esimoletko pariliitossa vai et mikä voisi tarkoittaa kumpaakin.Sanoin etten tiedä koska minulla ei ole riittävää tietoa kasvatustieteistä että voisin ottaa kantaa.Yhtä hyvin minä voisin kysyä että kerro sinä mitä mieltä olet subutexista äläkä teeskentele että et tiedä mitä mieltä olet.Taas kerran viisautta on että tietää että eitiedä.onko sinulla jotain telepaattisia kykyjä jotta voisit tietää mitä minä ajattelen |
Timppa |
#4038 Re:2013-03-28 20:15:04Outo tyyli kutsua toisen mielipidettä lapselliseksi jorinoinniksi. Syrjintä on kielletty lailla, jota voi rikkoa mihin suuntaan tahansa. |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
50490 Luotu: 27.09.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
724 Luotu: 13.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2776 Luotu: 07.10.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3446 Luotu: 02.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
879 Luotu: 05.11.2024
Suomen valtion on pyydettävä anteeksi Israelilta
4861 Luotu: 27.09.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
325 Luotu: 07.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
854 Luotu: 15.05.2023
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
188 Luotu: 05.11.2024
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1069 Luotu: 08.10.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28406 Luotu: 08.10.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18071 Luotu: 01.03.2023
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
3091 Luotu: 13.01.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
596 Luotu: 15.10.2024
Palaute Murronväljän aurinkovoimalan osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan (OAS) sekä kaavan valmisteluvaiheen aineistoon
59 Luotu: 10.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14945 Luotu: 15.07.2023
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1590 Luotu: 25.10.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
133 Luotu: 07.11.2024
Piilolankankaan lähiötuvan toiminnan on jatkuttava
35 Luotu: 14.11.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
626 Luotu: 01.11.2024