Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Jochanan

/ #4006

28.03.2013 19:10

"Kysymykseen valtion kirkosta en ota mitään kantaa.Mutta tähän itse asiaan sanoisin että on syytä erottaa kaksi eri kysymystä tai ehkä kolmekin.Nimittäin kysymys siitä pitääkö homoparien saada samat oikeudet kuin heterojenkin.Eli toisin sanoen pitäisikö h eidän saada oikeus yhteiseen sukunimeen joka on itseasiassa ainoa ero avioliiton ja rekisteröidyn parisuhteen välillä.Minun puolestani he voivat saada sen jos se tekee heidät onnellisiksi.Se vaan ei tunnu heitä kiinnostavan.Jos olisivat hallitusneuvoitteluissa tätä oikeutta pyytäneet se olis mennyt läpi ku vettä vaan.Kukaan ei siis vastusta sitä että he saisivat oikeuden yhteiseen sukunimeen.Se mistä ollaan eri mieltä pitääkö avioliitto muuttaa sukupuolineutraaliksi homopareille voidaan taata sama oikeudet kuin heteropareille ILMAN että kajotaan avioliittolakiin.Heitä vaan ei tunnu tuo sukunimi kiinnostavan.Sitten kolmas juttu on tuo adoptio oikeus.siihen minulla ei ole kantaa mutta siinä ei minusta ole oikeastaan kyse homoseksuaalisuudesta vaan lapsesta.En tiedä pitäisikö homojen saada adoptio oikeus mutta mitä ikinä päätetäänkään päätös tulee perustua lapsen etuun eikä mihinkään muuhun"

Kylläpä on lapsellista jorinointia. Ero avioliiton ja rekisteröidyn parisuhteen välillä on se, että ne ovat keinotekoisesti kaksi erillistä siviiliavioliittoinstuutiota, ja siviilisäätyä kysytään tilanteissa, jotka mahdollistavat syrjinnän.

"Jos olisivat hallitusneuvoitteluissa tätä oikeutta pyytäneet se olis mennyt läpi ku vettä vaan."
Ketkä olisivat pyytäneet?

"En tiedä pitäisikö homojen saada adoptio oikeus"

Vai et tiedä. Älä teeskentele.