KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Tuttu
Vieras

/ #648 Soppa

31.01.2011 10:05

Luettuani tätä viesti ketjua on todettava, että on melkoinen soppa teillä siellä KKY:ssä.
Tässä muutama kommentti, toivottavasti avuksi:
Kukaan ei pystyne kiistämään nykyisen pj:n ansioita KKY:n alkuajoilta, siitä tunnustusta. Mutta meille kaikille tulee jossain vaiheessa se hetki jolloin on aika siirtää valta ja vastuu seuraavalle, toivon itse huomaavani milloin minun on aika se tehdä.
Suuri osa tälle palstalle kirjoittavista näyttäisi saaneen tarpeekseen nykyisestä pj:stä, eli tuskin auttaisi vaikka pj muuttaisikin toiminta tapojaan. Pj:nä jatkamisen edellytykset ovat menneet, on väkisinkin aika uudellle pj:lle.
Tulevaisuudessa pitää muistaa avoimuus, se on kaiken toiminnan onnistumisen edellytys, jäsenistölle voi kertoa pieniltäkin tuntuvista, tapahtuneista ja tulevista, vastailla jäsenien lähettämiin kyselyihin avoimesti ja mahdollisuuksien mukaan viipymättä.
Uuden pj:n, on sitten kuka tahansa, on puututtava tämän tapaisiin riitoihin, rakentavasti keskustellen osapuolien kesken. Mikäli joutuu itse osapuoleksi, auttaa toisen asemaan asettuminen ymmärtämisessä ja ratkaisun löytämisessä. Jos toistuvasti on itse riidan osapuolena, pitää miettiä edellytyksiään toimia pj:nä, jonka tehtäviin kuuluu myös yhteishengen rakentaminen.
Miten tästä eteenpäin? Itse, kaikesta huolimatta, nimittäisin nykyisen pj:n yhdistyksen kunniajäseneksi, viitaten ansioihin yhdistyksen alkuajoilta. Uudeksi pj:si etsisin henkilön jolla on kykyä tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja toteuttaisi avoimuuden politiikkaa. Isohko ongelma tulevalla uudella pj:llä on saada porukka yhtenäiseksi, vallalla olevalla toisten syyttelyllä on ikävä tapa pesiytyä, uhri vain vaihtuu.
Nykyiselle pj:lle, kirjoittelun mukaan, näyttäisi nykyisin olevan tärkeintä rahan keruu, sekin on toki tärkeätä, ellei ole rahaa on tarvikkeiden saaminen vain lahjoituksina melkein mahdotonta. Mutta käsittääkseni KKY:n perus tehtävä on kissojen auttaminen, kaiken tekemisen pitäisi tähdätä siihen, se täytyy pitää kirkkaana mielessä.
Miettisin lisäksi voisiko yhdistys olla enemmän julkisuudessa, facebook on nykypäivää, sivut ovat ilmeisesti olleetkin, mutta poistettu.