VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kennelliiton jäsen ja koirien kasvattaja

/ #3663 Re: LÄHETIMME 7 KYSYMYSTÄ KENNELLIITTOON:

16.05.2012 12:32

#3605: NYT RIITTÄÄ - projekti - LÄHETIMME 7 KYSYMYSTÄ KENNELLIITTOON:

Minä voin vastata Kennelliiton puolesta:

Kennelliiton tehtävä on edistää puhdasrotuisten koirien kasvatusta sekä edistää hyvää koiran pitoa Suomessa. Kennelliiton tehtäviin ei kuulu petohysterian lietsominen.

Toivon sydämestäni että Kennelliitto ei liity tähän teidän naurettavaan narsistiseen petovihaleiriinne. Mikäli liittyy, herää kysymys mikä on Kennelliiton tarkoitus. Onko sen tarkoitus edistää rotukoirien kasvatusta, vai lietsoa petohysteriaa? Anna sinä Marko Kennelliiton hoitaa hommansa. Mikäli Kennelliiton toiminta ei miellytä, niin pienenä vinkkinä; siitä voi aina erota.

Metsästyskoiraharrastus ei todellakaan ole Suomassa uhattuna petojen takia. Suomessa kuolee vuosittain muutamia kymmeniä koiria petojen suuhun. Paljon enemmän kuolee metsästysonnettomuuksissa ja tapaturmissa (mm. auton alle jääneet). Suomessa on yksittäisiä koirien metsästyskäyntejä niin tositilanteissa kuin kokeissa tuhansia. Muutama pedon suuhun jäänyt koira on todella pieni määrä kokonaiskäytöstä.

Kysymys sinulle Marko: miksi valehtelet Kennelliitolle lähettämässäsi kirjeessä että Suomessa joutuu vuosittain satoja koiria suden suuhun? Kun todellisten tilastojen mukaan kaikkiaan vuosittain on joutunut kaikkien petojen tappamaksi vain muutamia kymmeniä koiria!

Jos koira katoaa, eikä sitä löydetä, sitä ei todellakaan tilastoida mututuntuman perusteella suden tappamaksi! Jos koira katoaa metsässä, se on voinut ottaa "hatkat" esim. juoksuisen nartun perään, jäädä pannastaan kiinni jonnekin, jäädä auton alle, joutua jonkun ampumaksi, jäädä jumiin kallion kielekkeelle tai luolaan, törmätä laittomaan pyydykseen ja jäädä siihen kiinni tai löytää esim. laittoman myrkkysyötin tai vaikkapa hukkua. Eli pysytäänpä tosiasioissa, Marko!