Emme äänestä sukupuolineutraalia avioliittoa kannattavia

Juhani Heinonen
Vieras

/ #542 Re: Re: Re: sori nyt vaan mut..

01.12.2010 22:44

#541: Vieras - Re: Re: sori nyt vaan mut.. 

Se oli minun mielipiteeni tuossa vähän taaksepäin, jossa lukee "Vieras". Eipä ole tullut mitään uusia merkittäviä mielipiteitä tähän ketjuun. Tämä on sitä vanhan entisen kertausta. Tai olihan tuossa tiukempaakin mielipiteen muodostusta, mutta perusasia on ja pysyy samana. Eli lesbo on tervetullut kirkkoon, mutta hänen on ko. laitoksessa toimittava niin kuin muut ihmiset ainakin. Eli tämä pätee kristillisissä piireissä yksilön sukupuolisesta tai poliittisesta suuntautumisesta riippumatta, mikä itse kullakin henkilöllä on ja mitä hän edustaa.

Eli kirkossa ei kukaan enemmistön tai vähemmistön edustaja voi vedota mihinkään "vähemmistö- tai enemmistökorttiin" ja vaatia sillä perusteella mitään erityisasemaa kirkon sisällä. Eikä sekään ole mitenkään perusteltua, että joku ryhmittymä ev.lut. kirkon sisällä alkaa vaatia esim. lesboille täyttä vapautta pääsemissä erilaisiin kirkon luottamustehtäviin, esim. kolehdin kantajaksi, kirkkokuoron laulajaksi tai siulunhoidolliseksi esirukoilijaksi. Nämä ovat kaikki sellaisia luottamustoimia, joihin valitaan niihin sopivin ihminen ja vielä niin, ettei hän itseään suosittele ko. luottamustehtäviin. Ja usein vielä tapahtuu, että itse Iänkaikkinen Jumala suosittelee henkilöä ko. luottamustoimeen. Eli mikään pyrkyryys tai joidenkin eturyhmien suorittama lobbaus esim. homojen kohdalla heidän mahdollisuuksiensa parantamiseksi kirkollisiin vastuutehtäviin ei ole mitenkään suotavaa kirkon sisällä oli kysymys sitten mistä kristillisestä seurakunnasta tahansa.