Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista

N.N

/ #716 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uusi kansanäänestysidea:

29.03.2012 08:21

#708: Valitse nimimerkki - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uusi kansanäänestysidea:

Sen voin sanoa että aivan varmasti Olkiluoto 3:n kanssa tulee olemaan alussa ongelmia, ns. "lastentauteja" jotka ovat ihan normaaleja vähänkään monimutkaisen rakennelman tai tuotteen kanssa. Niitä esiintyy käytännössä kaikissa haarukkaa monimutkaisemmissa uusissa tuotteissa. Ja sen osaan sanoa että lehdistö repii näistä mahtiotsikot ja ydinvoiman vastustajat käyttävät niitä perusteina ydinvoiman vastustukselle riippumatta siitä onko ongelma itse reaktorissa vai esim. generaattoreissa tai muuntajissa.

Viestisi henkii tiettyä asenteellista ja ennakkoluuloista suhtautumista ydinvoima-alalla työskenteleviin, alan yrityksiin ja alaan yleensä. Erityisen leimaava oli väitteesi ydinvoima-alalla työskentelevien taipumuksesta riskien, humanitääristen -sekä ympäristöarvojen vähättelyyn. Itse väitän että alalla työskentelevät suhtautuvat näihin asioihin niiden vaatimalla vakavuudella niitä vähättelemättä tai liioittelematta. Tähän tulisi kaikkien pyrkiä.

Käynnistyslupa-asiasta: Kirjoitit lopussa että aiheuttaja maksaa, olen samaa mieltä. Silloinhan käynnistysluvan evänneet tahot ovat aiheuttaneet tämän korvattavan asian ja he saavat maksaa. Onneksesi sinun ei tarvitse kuvetta kaivaa koska voimala saa käynnistysluvan jos se täyttää tarvittavat tekniset vaatimukset. Yleisesti ottaen heittosi tuosta korvauksen maksattamisesta käytännössä TVO:lla itsellään on kyllä jotain mitä en olisi uskonut täysi-ikäisen ihmisen esittävän.