KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Timo P.

/ #3428 Re: Re: Re: KISUkin dementoituu

16.02.2012 19:56

#3423: - Re: Re: KISUkin dementoituu

Arvoisa "vieras" (kukahan sitten taas oletkaan tällä kerralla). Kirjoitit seuraavaa:

"Peltoniemi ilmoittaa ettei kuulu KISU yhdistykseen, mutta toimii siellä kuitenkin. Outoa toimintaa kuulumatta edes yhdistykseen. Yleensä jäsenet toimivat, mutta KISU:ssa on ilmeiseti erilaiset säännöt."

Yhdistys voi aivan vapaasti valita ei-jäseniä toimintaansa. Niin tekee myös mm. KKY. KKY:n hallituksessakin on toiminut vuosikausia ei-jäseniä ja viime vuosikokouksessakin valittiin hallitukseen taas vaihteeksi ei-jäsen.  Eivät kelvanneet monet ehdolla olleet jäsenet. Ja eihän KKY:stä  viime vuonna puheenjohtajan poispotkima Katti-Matin päätoimittajakaan ollut jäsen. Ja sitäpaitsi KKY:n ensikodeistakaan ei ollut ainakaan viime vuoteen asti kovinkaan moni jäsen. Itse olen ollut ensikotien ilmaisjäsenyyden kannalla, hehän tekevät sen varsinaisen työn. Olikos se kirjoittajan  mukaan ollenkaan "outoa", että KKY:n kissoja hoitavat ulkopuoliset ihmiset. Outoa toimintaa, vai mitä?

Vaikka se nyt mielestäsi onkin "outoa", niin jäsenistö voi valita hallitukseen ketä haluaa ja toimijoita voidaan ottaa mainiosti yhdistyksen ulkopuolelta. Elleivät säännöt erikseen kiellä. (Tosin yhdistyslaissa lukee, että hallitukseen on kuuluttava vähintään kolme jäsentä. Siitä, että tarkoittaako ilmaisu "jäsen" tässä tarkoituksessa yhdistyksen virallista jäsentä vai vaan HALLITUKSEN jäsenten vähimmäismäärää, ei tiedossani ole ennakkopäätöksiä. Mutta sitähän voitkin kysyä KKY:n juristilta.)

Mitähän "outoa" tässäkin taas oli. Outoa kirjoittelua.