Mopot 60km/h

Vieras

/ #528 joo

06.07.2010 01:10

Suomessa enimmäisnopeus mopolle on 45 km/h. Mopo saattaa kulkea yli tämän rajan, mutta koneet ja kuristukset tekevät vain ihmiset. Ketään ei voi syyttää.

Kuristukset mopoissa on ainoastaan sitä varten että niitä voisi myydä maihin, joissa on nopeusrajoituksia mopoille, esimerkiksi Suomi.

Kuristamaton mopo kulkee n. 70 -  80 km/h riippuen merkistä. Yamaha, Derbi, Rieju, jne kulkee ilman kuristuksia vähintään yli 60 kilometriä tunnissa, jotkut jopa yli 70.

Turha väittää paskan vertaa, että mopot ei kestä sellaista vauhtia, jos ne on tehty tätä nopeutta varten. Te autoilijat jotka hurisutatte rumilla volvoillanne mopoilijan ohi jonka mopo kulkee vain 45 kilometriä tunnissa noin 125 km/h suutuspäissään "finninaaman" ohi joka kärsii tästä laista on vaaratilanne, eikä mopoilijan ajotaidon pitäisi tule kyseeseen lainkaan. Mopoilla nimittäin saa ajaa millätahansa tiellä, kuin moottoritiellä. Esimerkiksi useimmilla teillä on 80 km/h rajoitus. Jos mopo kulkisi vähintään kuusikymmentäkilometriä tunnissa, vaaratilanteet vähenisivät, useimmat ihmiset pääsisivät ohittamaan helpommin, jonoja ei tulisi niin paljon taakse, ja näin.

Ajakaapa maantiellä 45 kilometriä tunnissa mopolla, vaikkapa skootterilla jossa on muita autoja ja yrittäkää nauttia siitä. Se on helvettiä.

Jo normaali uusenduro jonka kaupasta ostaa kulkee vaikkapa 55 km/h. Turha kenenkään sanoa mitään rakenteesta. Ne hyvinkin kestää jopa 90 km/h.

Ja te, viisikymmentävuotiaat rättisitikalla ajavat tämän adressin dissaajat voitte kokonaan lopettaa oman mielipiteen ilmaisemisen tässä koko keskustelussa. Tämä ei ole sitä varten, että allekirjoittajat voisivat lukea teidän epämääräistä sössötystä, kun ette tiedä koko aiheesta mitään.

Teidän on hyvä sanoa mitään, jokaisella teistä on autokortti joka ei hyväksy tätä. Tästä voin lyödä vetoa, ja se vain todistaisi minun pointtini.

Olkaa kilttejä ja lopettakaa tuo provosoiminen. Tehkää palvelus kaikille tämän keskustelun lukijoille, ja olkaa hiljaa <3 Ketään ei kiinnosta. :)

Ja todellakin, tuokaa esiin kysymyksiä minkä ikäinen olen. Ei siinä mitään, voin rehellisesti myöntää että olen täysin samanikäinen kuin mopoilijan saisi ollakkin. Enkä minä sitä häpeä, vaan teitä jotka eivät nimenomaa välitä mopoilijoista tai ei huomioi niitä liikenteessä, teille ei voi kun nauraa.

Jokainen vittuilu jota tästä kommentista saan, mitä olen kirjoittanut, muistan nauraa jokaiselle teille vähintään 10 minuuttia. Sen te olette varmasti ansainneet.

Jos te ette edes osaa pitää hyvää keskustelua yllä, sulkekaa mielummin koko aihe. Säälittävää.