Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #38623 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R Onko sanoilla hutaisu ja kyhäelmä mielestäsi e

13.07.2014 13:42

#38620: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R Onko sanoilla hutaisu ja kyhäelmä mielestäsi eroa

"Evoluutioteoriaan sopimattomia tuloksia ei edes noteerata,  koska se kertoisi muuta totuutta"

"En ottanut edes kantaa evoluutioon.   Puhuin pelkästä menettelytavasta."

Jos et olisi ottanut kantaa, et olisi käyttänyt muotoa "Evoluutioteoriaan sopimattomia tuloksia" jotka kertovat "muuta totuutta".

Ei dataa oteta tieteessä vastaan sellaisenaan. Oikeaoppisesti kaikki tieteellinen data verifioidaan eli siis sen oikeellisuus tarkistetaan esim tutkimusmenetelmien ja taustateorioiden suhteen. Näitä ajoitusväittämiä on ollut esimerkiksi tilanteissa, joissa maakerrokset ovat poimuttuneet ja menneet sillä tavoin erikoiseen järjestykseen. Myös yksittäisten tutkimusten ajoitukset voivat mennä pieleen esimerkiksi näytteeseen joutuneen muulta ajalta olevan materiaalin vuoksi. Kun jossain jeesupalstoilla on meuhkattu huomiotta jätetyistä evoluutioteorian vastaisista todisteista, on ollut kyse juuri tällaisesta arvioinnista ja vasta-argumenttien hylkäämisestä sen perusteella.

Jotta koko suuri kuva muuttuisi, on havaintomateriaalia tultava erittäin runsaasti, sillä evoluutioteoriaa tukevaa materiaalia on järisyttävän paljon. Raportoidut poikkeamat ovat tähän nähden marginaalisia ja siis valtaosin virheellisiksi päätelmiksi havaittuja. Eliölajien evoluutiohistoriassa on tietysti myös aukkoja, koska kaikkia välivaiheita ei ole säilynyt tai löydetty. Koska tällaisia aukkoja on, ei lajikohtaisesti voida esittää vedenpitäviä geneettisen muutoksen ketjuja vuosimiljoonien takaa. Sen sijaan on valtava määrä todisteita evoluutiosta ihan reaaliaikaisesti tutkittuna eliölajeista, joiden muuntelu on riittävän nopeaa tutkijoiden havaittavaksi. Evoluution ja lajinkehityksen mekanismissa uusimpia löydöksiä on epigeneettisyys, jossa yksilö tai laji siis sopeutuu muuttamatta geneettistä koodiaan, mutta aktivoimalla olosuhteisiin sopivammat (joskus myös sopimattomammatkin) geenit.

Apropo: Samainen epigeneettisyys lienee uusimman tutkimuksen perusteella taustalla homoseksuaalisuuden synnyssä.