Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Bögarnas fel

/ #37589 Re: Re: Re: Re: Jos kerran AIDS on ´kansantauti´......

02.07.2014 01:40

#37583: - Re: Re: Re: Jos kerran AIDS on ´kansantauti´......

No, myönnettäköön: ette te kaikki sitä olekaan käyttänyt.Oma kiusaamiseen erikoistunut ja siitä ilmeisesti pääasiallisen tyydytyksensä täällä saava erityisryhmä kirjoittajia vain...Kuitenkin valitettavan näkyvä ja itseään toistava ryhmä täällä...

En siis väitä, etteikö joukossanne olisi paljonkin kirjoittajia, jotka osaavat myös lukea toisten kirjoituksia ja pystyvät tarkastelemaan muidenkin mielipiteitä ,eikä  vain omiaan.

En myöskään väitä,että kaikki teistä olisivat niitä, jotka eivät tajuaisi mitä eroa on taudilla, johon koko historiansa aikana on kuollut muutama sata ihmistä... verrattuna johonkin  sellaiseen (esim.erilaiset syöpäsairaudet) joihin on historiansa aikana täällä menehtynyt ihmisiä jo  sadointuhansin,ehkä jopa yli miljoonan verran jo .

Sen  sijaan väitän kyllä,että koska HIV-virus välittyy pääsääntöisesti ja lähinnä vain seksuaalikontaktin kautta ja välityksellä , olisi sitä yhtä pääsääntöisesti syytä pitää meidänkin maassamme ja sen terveydenhuollon tautiluokittelukäytännössä  sukupuolitautina kansainvälisen STD-luokituksen(sexually transmitted desease) mukaisesti ja suhtautua siihen ehkäisyvalistuksessakin aina vain  tältä pohjalta.

Puheet mistään ´kansantaudista´eivät siksikään ole perusteltuja,että nuoret( huomattuaan niiden falskiuden ja paikkansapitämättömyyden suomalaisessa todellisuudessamme) helposti menettävät kiinnostuksensa kaikkeen asialliseenkin nuorille suunnattuun ehkäisyvalistukseen ja niiden kampanjoihin.

Siksi tällainen ´kansantauti´-pohjalta lähtevä pelotteluvalistus ja syrjintäennakkoluuloja  nuorten mieliin iskostamaan pyrkivä näennäisvalistus tekee paremminkin näin karhunpalveluksen nuorille,sulkiessaan heidän korvansa  myös kaikelta  asialliselta ja ketään ennakkoon  tuomitsemattomalta ehkäisyvalistukselta.Valistukselta ,jonka puitteissa luotetaan myös nuorten omaan ajattelu-ja vastuunkantokykyyn näissä asioissa- saamaansa tietoa siihen hyväksikäyttäen.