Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Bögarnas fel

/ #37576 Re: Re: Jos kerran AIDS on ´kansantauti´......

01.07.2014 20:23

#37525: - Re: Jos kerran AIDS on ´kansantauti´......

Aivan selvästi esitin esimerkin,joka olisi pitänyt LUKEA ennenkuin sitä alkaa arvostelemaan.  En puhunut mistään       "SETA:n opetuksesta" (lakatkaa nyt  änkemästä sitä joka paikkaan ja höpisemästä siitä aina) vaan ....koska te nyt sitä ´kansantautia ´ joka toisessa kommentissa tyrkytätte.....niin yritin tällä esimerkillä havainnollistaa sitä ,milloin sellaisesta voitaisiin puhua.

Nuo mainitsemani sydän-ja verisuonitaudit sekä erilaiset syövät olivat esimerkkejä nykyajan kansantaudeista. Taudeista , joista usein puhutaan myös ns.elintapasairauksina.

Jokaisen sukulaispiirissä, ystävien joukossa ja tuttavapiireissä on näihin sairauksiin kuolleita.

Voihan toki olla, että kirjoittaja joka kysyi "ovatko nuokin sukupuolitauteja SETA:n opetuksessa",omaa niin suppeat sosiaaliset piirit, että hänen piireistään ei ketään ole niihin kuollut,mutta me kaikki muut aikuiset ihmiset varmasti  tunnemme, tai vähintään tiedämme-kukin omasta ympäristöstämme - jonkun noihin tauteihin menehtyneen.

Hyvin harva, sen sijaan,on kuullutkaan vastaavista piireistään kenenkään kuolleen AIDS:iin.Vielä harvemmat tunteneet ketään sairastunutta henkilökohtaisesti ja suurin osa meistä ei osaa nimetä kuin ehkä jonkun ulkomaalaisen julkkiksen joka on ns.´antanut taudille kasvot´.

Siitä huolimatta te puhutte siitä täällä  kuin se olisi joku tuberkuloosi tai aivokalvontulehdus ja aivan  kuin vieläkin elettäisiin 1930-luvulla! Silloinhan  perheet olivat suuria,asumisolot ahtaita,hygienian tuntemus hyvin puutteellista,ravitsemus heikkoa ja tauti levisi hengitysteitse ! Niiden aikojen jälkeen lääketiede ja terveydenhuoltokin ovat kehittyneet aimo harppauksen.(....oletteko kuullut?)

Jokaisella tuona aikana eläneellä esim. lapsella  oli vähintään muutama koulukaveri,joka oli sairastunut ja kuollut tuberkuloosiin.Valtioiden rahat kuluivat kyllä valitettavasti  silloin kansanterveystyön ja terveystutkimuksen sijasta enemmän sotavarusteluun.

´Pointti´oli siinä,että JOS...... AIDS olisi kansantauti, niin siihen kuolisi vähintään tuhansien luokkaa oleva määrä ihmisiä vuosittain,ellei kymmenin tuhansin....

Todellisuudessa siihen menehtyy ALLE kymmenen henkilöä vuodessa ,nykyään voidaan puhua jopa vain muutamista henkilöistä ja muutamasta kuolemantapauksesta vuosittain. Tässä siis ero.

Sitä teidän toistelemaanne "homohiviä" ,jossa on vain seitsemän kirjainta peräjälkeen-on vain niin helppoa jankata ja toistaa täällä pääsemättömiin sen sijaan että oikeasti miettisi asiaa ajatuksella.

Täällä te saatte vapaasti ,päivät pääksytysten hokea, kuin idiootit tuota "homohiviänne" ja kuin idiootit te sitä myös hoettekin.Vaikka teille kirjoittaisi sata kertaa asiallisia vastineita huuteluunne ,niin te senkuin jatkatte vaan - täsmälleen samoin sanoin kuin tämän adressin kommentointipalstan aivan ensimmäisillä sivuilla, ja kohta noita kommetteja on ollut 40.000-(jotakuinkin   muuten se  sama lukumäärä  ,joka Suomessa aikanaan ihmisiä kuoli tuberkuloosiin...)