Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #33566

07.04.2014 12:06

Koska kaikki ihmiset ovat osalliset tästä syntiinlangenneesta maailmasta,
siksi kaikki kärsivät.

Ei sanota ettei vaikeita asioita voi olla.

Mutta minä olen varma, ettei mikään voi erottaa Jumalan rakkaudesta.....       Välimäki ja Päivi Kyyrö <

Hän tuli itsekkin osalliseksi tästä kärsimyksestä.   Jumalani,  Jumalani,  miksi minut hylkäsit!
Jeesus otti  täysmääräisesti syntimme päälleen.  Jokainen häntä avuksihuutava pelastuu.

Job:  Te annatte minun tuskanhuutoni haihtua tuuleen..Antakaa minun puhua,  sillä tavalla te minua parhaiten lohdutatte.
Jumala on ilmiselvästi jo hyvin varhain tahtonut jättää Jobin kirjan kärsivien lohdutukseksi halki vuosisatojen,  hän on tiennyt kuinka kurjia lohduttajia me olemme,  ja aina lankeamme samaan heikkouteen.  Ja uskovina saatamme olla kaikkein kurjimpia lohduttajia. Puhun vain itsestäni.

Siinä kohtaa on parempi,  että meillä ei ole selityksiä, vaan asettaudumme kuulemaan.

Useinhan vierellä olija selittää sitä itselleen,  kun on niin vaikea olla hiljaa. 
Itsekin koen koko ajan tämän todellisuutta,  ja itsestänikin tiedän,  että on niin vaikea olla vain selittämättä,
ja tämä on kärsimyksen paradoksi,  että ihmisten on niin vaikea sitä sietää,  siksi ei voi vain vastaanottaa,
vaan on lähdettävä  poistamaan sitä toisen mielestä.  .Näin kärsivä jää yksin kärsikyksensä kanssa.  Ja yksin hän siellä 
muutenkin on.

Myöhemmin sitten voi eritellä.
Tässä väliajassa joudutaan olemaan tekemisissä kivun ja kärsimyksen kanssa.http://www.tv7.fi/broadcast/?broadcast=26026_128878