Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Salattu tuli näkyviin

/ #33354 Re: Re:

03.04.2014 22:06

#33329: - Re:

Katsotaanpa mitä Jesaja asiasta sanoo. Jesaja 42.luku, jakeet 6-7 :"Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi,
avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta."

Kaukaa viisaana ja  kaiken tietävänä Jumala sanoo Jesajan kautta että Jeesus tulee olemaan pakanoillekin valkeus. Jesajan kirja kirjoitettiin n. 600 -700 v. ennen kuin Paavali,Pietari,Jaakob ja Johannes olivat edes syntyneetkään.

Toinen Jesajan kohta, luku 65, jae 1, jatkaa : "Minä olen suostunut niiden etsittäväksi, jotka eivät minua kysyneet,
niiden löydettäväksi, jotka eivät minua etsineet; minä olen sanonut kansalle, joka ei ole otettu minun nimiini: Tässä minä olen, tässä minä olen!"

Ilmaisu "kansalle, joka ei ole otettu minun nimiini" tarkoittaa Israelin ulkopuolista kansaa eli pakanoita.

Näin ollen evankeliumi jota Paavali ja muut apostolit julistivat, oli jo näkyvissä Vanhassa Testamentissa, joskin hieman peitellysti.