Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #24877 Re: Re: Kiinnittymisen malli ja sukupuolisuutemme rajat

17.11.2013 09:21

#24868: - Re: Kiinnittymisen malli ja sukupuolisuutemme rajat

Tuot nyt mukaan uuden dimension ystävyyden. Se vie asiaa edelleen kauemmaksi ratkaisusta ja vain sekoittaa. Totta kai ihminen voi ystävystyä syvästikin samaa sukupuolta olevan kanssa ilman minkäänlaista seksuaalista tasoa tässä ystävyydessä. En myöskään usko, että lanseeraamasi kiinnittyminen-termi paljon auttaa asian selvittämisessä, koska näyttö kiinnittymisen ja seksuaalisen orientaation välistä puuttuu.

Jos lapsi kasvaa susilaumassa, hän varmasti oppii susien tapoja ja varmasti hänen tunnesiteensä ovat kohdistuneet susiin. Lienee kuitenkin näyttöä vailla se, että nämä lapset tulisivat zoofiileiksi. Ja jos tulisivat, se johtuisi siitä, että ovat ehdollistuneet tuohon yhteisöön, jossa ei muuta vaihtoehtoa ole. Tällöinkin heistä tuskin tulisi homoja, jos he eivät sitä jo lähtökohtaisesti olisi. Tällä heitollani koetan selittää jälleen sen, että homoseksuaalisuus on eri tason asia kuin kuvaamasi vääristyneen ja rajoittuneen todellisuuden muokkaama tilanne. Ja myös normaali zoofilia muodostunee koko lailla eri tavoin kuin mitä hypoteettinen susifiilisi kehittyisi.

Olet siinä oikeassa, että kulttuurinen homokammo aiheuttaa monille inhon tunnetta jo ajatuksesta seksistä samaa sukupuolta olevan kanssa. Se on kuitenkin väärä lähtökohta homouden peilikuvaksi, sillä homoa ei lähtökohtaisesti tunne inhoa vastakkaiseen vaan lähtökohtaisesti kiinnostusta omaa sukupuoltaan kohtaan. Vastaavaa kulttuurista heterokammoahan ei ole olemassa, ainkaan pienen lapsen todellisuudessa. Ja kuten aiemmin totesin, kylmä äiti -teoria selittää mahdollisesti vaikeudet pojan naissuhteissa, mutta ei hänen sukupuolista suuntautumistaan - ne ovat eri asia.