Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #24176 Re: Re: Re: Re: Re: Kielitaidosta ja lukutaidosta

05.11.2013 21:51

#24174: Oikein sanoit - Re: Re: Re: Re: Kielitaidosta ja lukutaidosta

Tuli tuosta kirjoituksestasi mieleeni tuo Raamattujen salakuljetus NL:oon.  Aatteles,  että sensuuri loppui vasta vuonna -88

Näistä matkoista on monta ihmeellistä kertomusta,  kuinka siellä tiukoissa paikoissa on tapahtunut suuria ihmeitä,  monestikin.  Itsekkin läheltä kuulin,  kuinka joku uskonystävä herätettiin kesken yötä rukoilemaan kun rajalla oltiin vaikeuksissa.  Tullimiehet sokaistuivat,  eivätkä nähneet mitään.  Tämä oli yksi monista.

Peräti ihmeellinen on Juhani Huotarin kokemus Venäjän tullissa:  Häntä oltiin vissiin pidättämässä,  kun Juhani huusi sydämessään Jumalan puoleen:Jos autat nyt lupaan taistella vainottujen kristittyjen puolesta.  Ihmeellinen näkymätön muuri laskeutui Juhanin ja tullivirkailijoiden (vai olivatko miliisejä - en muista)  väliin.  Eivät millään päässeet siitä läpi tarttumaan hänestä kiinni ja lopulta joutuivat sangen ärtyneinä luovuttamaan.  Kunnia Jumalalle!

"Uskonnollisen kirjallisuuden salakuljetus Neuvostoliittoon päättyi 1980-luvun puolivälin jälkeen maan johtajan Mihail Gorbatšovin aloittaman glasnost-politiikan myötä. Virallinen sensuuri lakkautettiin vuonna 1988 ja samana vuonna Suomesta lahjoitettiin 50 000 Raamattua Neuvostoliiton seurakunnille. [6]

Viimeinen suuri salakuljetus suomalaisten toimesta Itä-Euroopan maihin tehtiin marraskuussa 1989 Romaniaan vain kuukautta ennen maan diktaattorin Nicolae Ceaușescun kaatumista. [5]

Raamattujen salakuljetuksesta on vuonna 1998 valmistunut Jouni Hiltusen ohjaama dokumenttielokuva Taivaallinen tehtävä. "  - Wikipedia