Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #24102 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Niistä kauhistuttavista seurauksista

04.11.2013 19:18

#24070: - Re: Re: Re: Re: Re: Niistä kauhistuttavista seurauksista

"Minun nähdäkseni tämä "kirjavuus" on jo olemassa. Nyt on pikemminkin kyse siitä, miten tähän kirjavuuteen suhtaudutaan ja pitäisi suhtautua, ja se, pitääkö koko yhteiskunnan "kirjavoitua", ettei tämä "kirjavuus" loistaisi silmään liikaa (eli siis oikeastaan "tasapäistämistä kirjavaksi joukoksi")."

Siis olet ja et ole.... Kirjavuus on olemassa se on mielestäsi ok, mutta sen hyväksyminen "normaaliksi" tekee sen mielestäsi harmaaksi ja jollain tavoin arveluttavaksi. Tunnut tietävän, miten tapahtui vammaisasian kanssa: Ihmiset alkoivat ajatella asioita myös heidän näkökulmastaan ja oikeudet alkoivat toteutua. Tässä asiassa "kirjavuus pistää silmään liikaa", mikä on mielestäni - toistan tämän nyt vähän kauniimmin - sinun henkilökohtainen ongelmasi. Maailma ympärilläsi on jo muuttumassa hyvää vauhtia.

"Toteuttamisen tavoista on kyse, kuten edellytetäänkö "sukupuolisesti kaksinapaisten" tämän vuoksi muuttavan omaa olemustaan, mikä olisi kuin "pyörätuoliin pakottamista", vaikkei siihen syytä olisikaan."

Roikut koko ajan kummallisessa kauhukuvassa, jossa joku tulee kertomaan, että et saakaan olla niin mies tai nainen, mitä haluaisit itse olla. Se "pyörätuoliin pakottaminen" ei kuulu kuitenkaan tähän agendaan - ei homojen, ei feministien (muinaisia telaketjufeministejä ei kukaan enää kuuntele....) eikä muidenkaan sinne päin kallellaan olevien. Miksi se kauhukuva on sinulle niin rakas?

"Itse asiassa se tietääkseni ei alun perin edes ollut lähtöisin hbt-ajattelusta, ...."

Miksi tässä olisi olennaista, onko se HLBT-ajattelua vai ei...? Ihan eri asia on, että se samalla edistää niitäkin ihmisoikeuksia.