Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #23988 Re: Sukupuolisuuden polarisaatiosta

03.11.2013 15:03

#23983: - Re: Re: Re: Re: Homouden alkutaival, parhaat vanhemmat ja sensitiivisyys

"Nykyinen polaarinen roolimallitus tuottaa lapsille ja nuorille monesti ylitsepääsemättömiä paineita ulkonäön, urheilusuoritusten tms. kohdalla, jotka tuottavat myös merkittävästi mielenterveydellisiä ongelmia."

Tässä kohtaa esitän eriävän näkemykseni (tai tarkennan yllä olevaa): polarisaatio itsessään ei ole syynä mainitsemiisi ongelmiin, vaan pelkästään sen sairaalloinen ylikorostaminen, kollektiivisten ihanteiden luominen tältä häiriintyneeltä pohjalta, ja yksilöiden epätoivoisesti yrittäessä muovautua näiden vääristyneiden ihanteiden mukaisiksi.

Tämän varjolla tosiaan tietyt tahot vaikuttavat yrittävän laskelmoidustikin mustamaalata koko polarisaation olemusta, ja tällä verukkeella pyrkii sen "neutralisoimiseen". Polarisaatio on kuitenkin aivan luonnollinen ja todistetusti konkreettinen eroavaisuuksien tila sukupuolten välillä, ja sillä on merkittävä osuus ihmisen terveeseen sukupuoli-identiteetin muotoutumiseen. Sanoivat jotkut mitä tahansa, poikia ja tyttöjä tulee aina olemaan, ja heidän välillään ominaisia eroja - kuten myös yhtäläisyyksiä.

"Sukupuolisensitiivinen ajattelu antaa heille huomattavasti laajemman kirjon malleja, ja kannustaa heitä niitä jopa itse luomaan. Tämä kaikki tekee sosiaalisesta ympäristöstä sellaisen, jossa on helpompi hengittää - niin heteroille kuin homoillekin."

Niin, mikäli se toteutetaan terveeltä pohjalta, niin että tytöille ja pojille jää oikeus olla tyttöjä ja poikia omalla tavallaan niin halutessaan.