Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Jeesuksen oma

/ #23814 Varo noitasapattia

02.11.2013 16:28

Viettävätkö naapurisi halloweenia? Yhdysvalloissa ja Kanadassa tämä juhla tunnetaan laajalti, ja sitä vietetään vuosittain lokakuun 31. päivänä. Juhla siihen liittyvine tapoineen on kuitenkin tullut tutuksi monissa muissakin maissa, myös Suomessa. Joissakin paikoissa vietetään juhlia, joilla on eri nimestä huolimatta sama teema: yhteys henkimaailmaan, vainajiin, keijukaisiin, peikkoihin, tonttuihin, noitiin, paholaiseen ja demoneihin.

Raamattu ei mainitse halloweenia. Tämän juhlan juuret ja siihen liittyvät tavat kuitenkin osoittavat, että se perustuu vainajia ja näkymättömiä henkiä eli demoneita koskeviin vääriin uskomuksiin. Raamatussa varoitetaan: "Keskuudestasi ei saa löytyä ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei ketään ennustelijaa eikä taikuuden harjoittajaa eikä enteiden tähyilijää, ei noitaa, eikä sellaista, joka kietoo toisia loitsulla, eikä ketään, joka kysyy neuvoa meediolta tai ammattimaiselta ennustajalta tai tiedustelee kuolleilta. Sillä jokainen näitä harjoittava on Jehovasta inhottava, ja näiden inhottavuuksien tähden Jehova, sinun Jumalasi, ajaa heidät pois edestäsi." (5. Mooseksen kirja 18:10–12) Jotkut pitävät halloweenia harmittomana hupina, mutta Raamattu osoittaa, että siihen liittyvät tavat eivät ole harmittomia. 1. Korinttilaiskirjeen 10:20, 21:ssä sanotaan: "Ette voi juoda Jehovan* maljaa ja demonien maljaa, ette voi ottaa osaa 'Jehovan pöytään' ja demonien pöytään."

Jos näet näitä iljettäviä halloween-rituaaleja, muista Raamatun määräys: Noitanaisen et saa antaa olla elossa. (2. Mooseksen kirja 22:18)