Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #23811 Re: Re: Re: Markkinointikeinot ja tuote, "oikeus" lapsiin

02.11.2013 16:08

#23809: Kiesus, mitä soopaa - Re: Re: Markkinointikeinot ja tuote, "oikeus" lapsiin

Sonta on sontaa, kunnes joku keksi käyttää sitä lannoitteena. Jos ei sitä ihan vain suomenkielellä ymmärrä, tuskin siinä latinat auttaa.

Selitän, miksi halusin käyttää "kukoistamisen" ohessa englanninkielistä sanaa "thrive". Suomenkielessä ei tietääkseni ole sellaista sanaa, joka kattaisi koko sen kirjon, mitä halusin tässä tilanteessa kattaa, mutta tuo englanninkielinen sana sisältää tämän. Sen erilaisia käännöksiä ovat "kukoistamisen" lisäksi erityisesti "viihtyä", "menestyä", "kasvaa" ja "voida hyvin", ja kaikissa näissä merkityksissä tarkoitin rauhantilan todellisia seurauksia taistelutilaan verrattuna.

Toinen syy miksi sanaa käytin on, että valveutunut kansa saattaa tuntea samannimisen elokuvan, joka käsittelee juuri näitä asioita ja syitä siihen, miksei ihmiskunta nyt "thrive", vaikka siihen olisikin kaikki fyysiset edellytykset. Ainakin elokuvan alku on ajatuksia herättävä, joten suosittelen (löytyy varmsti netistä nimellä).