Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #23720 Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen

01.11.2013 14:41

#23676: - Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen

"Ruotsin esikouluissa on ohjeistettu kasvattajia "sukupuolineutralisointiin", mikä käytännössä tarkoittaa, että lapsilta riisutaan oikeus olla poikia ja tyttöjä, ja heistä tehdään mieleltään sukupuoletonta massaa."

Annat virheellistä infoa sukupuolineutraalisuudesta. Joka poika saa ihan rauhassa leikkiä rajuja leikkejä ja joka tyttö prinsessa- ja vauvaleikkejä. Pointti on siinä, että myös tytöille sallitaan rajut leikit ja Olle voi tulla kaikessa rauhassa tarhaan röyhelömekossa. Jos se, että pojilta estetään hellyys ja romanttisuus ja tytöiltä rajuus on huolestuttavaa ja ahdistavaa, on syytä mennä pikaisesti tarkistuttamaan tila asiantuntijalla - omien korvien välistä.

"...mutta jo tällä tavalla se vaikuttaa koko yhteiskunnan yleiseen sukupuoli-identiteettiin. Tästä voisi ihan oikeastikin saada aihetta moneen tutkimukseen. Mies ja nainen -painotteinen yhteiskunta muuttuu reilun askeleen kohti androgyynistä olemusta, kun homoliitoille tehdään tilaa.Se muuttuu siis ihan konkreettisesti. On melko optimistista todeta, etteikö tällä voisi olla hiljattaista vaikutusta ihmiskunnan yleiseen identiteettikokemukseen samaan suuntaan, kun tiedämme, miten voimakkaasti sukupuoli-identiteettiset rooliesikuvat muuttavat lapsia."

Tiedämme todella, että vanhempien ja heidän ympäristönsä sukupuoli-identtiset roolit vaikuttavat lapsiin. Ahdaskatseisten "isot pojat ei itke"-vanhempien heterolapsista tupaa tulemaan ahdaskatseisia heteroaikuisia ja heidän homolapsistaan itsemurhakandidaatteja. Laajemman kirjon vanhempien lapsista tulee avarakatseisimpia heidän omasta sukupuolisesta orientaatiostaan riippumatta. Mutta kuten täällä on n+2 kertaa todettu: Heistä ei tule sen takia homoja!!

Mikä ihmeen kamaluus on sellaisessa yhteiskunnassa, jossa ihmisten ei välttämättä odoteta käyttäytyvän tiukan heteronormatiivisesti, siis heteromiehen ja heteronaisen roolia ylläpitäen? Mikä yhteiskuntajärjestystä ylläpitävä pylväs tuolloin kaatuisi? Itse en sellaisia muita löydä kuin diskriminaation tuottaman hierarkian osin homojen suhteen ja osin myös miesten ylivallan ylläpitämisen naisiin nähden. Vai pelkäätkö, että et osaa enää suuntautua oikeaa henkilöä kohden sillä silmällä, jos se sattuukin olemaan vain kiinnostunut oman sukupuolensa edustajasta? Tai oletko huolissasi, etteivät ihmiset enää osaisi ylipäätään pariutua? Jos jostain tällaisesta on kyse, voisi hankkia vaikkapa jonkun harrastuksen, ettei tulisi miettineeksi liikoja....