Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #23687 Re: Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen

01.11.2013 02:47

#23683: - Re: Uutuuden läsnäolon vaikutus olevaiseen

"Täyttä valehtelua koska itse asun Ruotsissa ja voin todeta tuon sinun valehtelusi!"

Siinä tapauksessa voi olla jo aika että tarkistat mitä kotimaassasi on meneillään, voit vaikka googlata "hen i förskolan" tai "könsneutralitet i förskolan" tai vastaavaa.

Ruotsi on iso maa, ja siellä näkyy tätä sukupuolineutraaliusasiaa käsiteltävän eri lailla riippuen paikkakunnasta. Voi hyvin olla, ettei sinun lähettyvillä tätä vielä esiinny. Asiasta käydään myös julkista keskustelua puolesta ja vastaan. Kertomani ei siis ole valehtelua, vaan korkeintaan tulkinnanvarainen juttu, mitä ilmiön laajuuteen tulee.

"Jaha. Olet vielä jos en sano rasisti niin ainakin vihamielinen ulkomaalaisuutta kohtaan. Muuten mistä tuo oli kopioitu?"

Mikä sanomastani oli ulkomaalaisvihamielisyyttä? Tein ihan yleisiä huomioita maahanmuuton näkyvistä seurauksista. Tekstiä ei ole kopioitu mistään.

Mitä suhtautumiseeni tutkimuksiin tulee, viittaan aikaisemmin sanottuun.

"Tuotetaan? Mistä tuotetaan lapset hetero adoptioon? Lasten tuotanto? Alkaa haista aika lailla jollekkin!!!"

Asia haiskahtaa minunkin mielestäni. Sen verran outoja juttuja olen kuullut tavoista, joilla homot ovat tekeytyneet raskaaksi. En silti viitannut pelkästään siihen, vaan myös ajatukseen, että jos homoille suodaan avoin adoptio-oikeus, lasten kysyntä todennäköisesti tulee kasvamaan, ja tätä kysyntää varten todennäköisesti tulee muodostumaan myös tarjontaa. Tämä voi tietenkin tapahtua valvotusti ja asiallisesti, mutta väärinkäytösten ja hyväksikäytön mahdollisuus on ihmisen ollessa kyseessä aina ajateltavissa.

On kuitenkin totta, että maailmassa on paljon lapsia, joita adoptio auttaa uuteen elämään, joten näissä tapauksissa voin vain toivoa, että he pääsisivät rakastavaan ja huolehtivaan perheeseen, koostui se muuten kenestä tahansa. Tällaisissa ääritapauksissa mikä tahansa parempi ratkaisu on aina parempi ratkaisu.

"Ja voitko selittää kuinka "elinpiirimme ja olemassaolomme" muuttuu???"

Jos luet tekstini uudelleen vähän rauhallisemmassa mielentilassa, saatat löytää siitä viitteitä tästä. En tosin ole mikään ennustaja, joten en voi antaa mitään tyhjentävää vastausta. Mutta paljon riippuu siitä, miten tällainen yhteiskunnallinen muutos yksityiskohdiltaan ja hengeltään toteutettaisiin. Vaikutukset ovat joka tapauksessa suurelta osin hitaita ja pitkävaikutteisia, joten lopullista tulosta saatetaan saada ihailla vasta vuosikymmenten tai erinäisten sukupolvien kuluessa.

"Uppsats!!!??? Kanske du borde lära dig lite svenska!?"

Kanske det. Men vi talar ju inte om en "uppsats" eller essä på grundskolenivå, utan ett slutarbete på högskolenivå, inte kanske riktigt i detta speciella fall om en universitetsavhandling, men ändå helt saklig och granskad text. Jag satte inte linken här som ett bevis på vad jag framfört, men texten är ett intressant bevis på att sådana här saker faktiskt är på gång och behandlas  i svenska skolväsendet. Jag tycker i alla fall, att det är värt att notera. Det finns möjligen mera formella och vetenskapligt giltiga avhandlingar och forskningar i ämnet, men har tyvärr inte haft tid eller ork att fördjupa mig på detta plan i ärendet.

(Ehkäpä pitäisi. Emme kuitenkaan puhu tässä peruskoulutasoisesta "aineesta" eli esseestä, vaan korkeakoulutasoisesta lopputyöstä, ei välttämättä tässä tapauksessa ihan yliopiston väitöksen tasoisesta, mutta silti ihan asiallisesta ja tarkastetusta tekstistä. Laitoin tähän linkin en todistaakseni sanomani oikeutta, mutta teksti on kuitenkin mielenkiintoinen todiste siitä että tällaisia asioita tosiaan on meneillään ja käsitellään ruotsalaisessa koululaitoksessa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että tämä on aiheellista huomioida. Aiheesta löytyy mahdollisesti muodollisempia ja tieteellisesti päteviä väitöksiä ja tutkimuksia, mutta minulla ei valitettavasti ole ollut aikaa ja voimia syventyäkseni asiaan tällä tasolla.)