Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Valitse nimimerkki

/ #23635 Re: Re: Re: Re: tasa-arvo?

31.10.2013 18:13

#23619: On kirjoitettu - Re: Re: Re: tasa-arvo?

Oletpa aikamoinen venkoilija. Vanha liitto sisältää lähtökohtaisesti ankarampia säännöstöjä kuin uusi. Paavali käsittelee tätä asia paljon ja suodattaa sieltä olennaisia lakeja inhimillisempään suuntaan. Jeesuskin sanoi, ettei mitään lakia ole tullut kumoamaan, vaan kehottaa lukemaan ja tulkitsemaan niitä rakkauden kaksoiskäskyn kautta. Missä kohdassa Uutta testamenttia tuomitaan vanhan liiton aikaiset polygamiat nimenomaan polygamian takia?

"Raamatun Sanan  pohjalla olevat ovat lujalla pohjalla..vaikka tässä ajassa näennäisesti tappio tulisikin niin on olemassa myös iankaikkusuus ja siellä viimeistään puntit tasataan."

Olenko tuossa jälleen kerran havaitsevinani perususkislaisen lähimmäisenrakkauden.... eiku vahingonilon, joka kyllä taitaa olla hieman ennenaikainen....?

Fiilis on vähän sama kuin katkerassa työväenlaulussa: "Vielä tulee aikajolloin veri punnitaan, suolet irti kiskotaan ja per...e tervataan!"