Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #23530 Re: Ahvio ja agenda, teoria ja todellisuus

30.10.2013 18:09

#23515: - Re: Re: Re: Re: Ehkä vai ei?

Ahviosta voi olla mitä mieltä tahansa, kuten hänen siteeraamansa agendan olemassaolon tai ideologisen taustan todenperäisyydestä. Pointti on kuitenkin siinä, että oli tällainen agenda tai ei, homokampanja kuitenkin todellisuudessa toimii hyvin pitkälle tässä väitetyssä agendassa esitettyjen metodien mukaisesti. Alla kyseiset agendan pääkohdat.

Ensinnäkin homoudesta pitää puhua kovaa ja kaikkialla. Tällä ei tarkoiteta asiapohjaista julkista keskustelua, vaan median, viihteen ja muiden kanavien kautta syötettyä jatkuvaa homoasiaa.

Toiseksi olemassa olevat arvot pitää murtaa, jotta uusille tulee tilaa. Tämä koskee niin yhteisöllisiä kuin institutionaalisiakin arvoja.

Homot edustavat itseään mieluummin uhreina kuin aggressiivisina tai asiallisina asiansa ajajina. Heihin kohdistuu sortoa ja heidän asemaansa uhkaa epätasa-arvoinen yhteiskunta. Vetoamalla uhriuteensa julkinen kuva muotoutuu heitä kohtaan sympaattiseksi ja vetoaa tunteikkaasti puolustamaan heitä asiallisen suhtautumisen sijaan.

Kaikki homouteen liittyvä esitetään julkisuudessa kiiltokuvamaisesti ja silotellusti, osoittaen pelkkiä positiivisia puolia. Tälle pohjalle pitkälti myös asiaa tukeva tieteellinen tutkimus rakentuu. Sen sijaan ne, jotka uskaltautuvat kyseenalaistamaan tämän ja suhtautuvat asiaan kriittisesti, heidät pyritään demonisoimaan ja leimataan taantumuksellisiksi, foobikoiksi, natseiksi tai fasisteiksi, tai heidät naurunalaistetaan tai muilla väheksynnän tai harhauttamisen keinoilla pyritään mitätöimään.

Tietenkin voi ajatella, että tämä on ihan tyypillistä inhimillistä toimintaa, ja että todellisuus vain on tällainen. Mutta todellisuus ottaa sen muodon, jonka sille itse valitsemme ja teemme. Oli tällainen agenda oikeasti olemassa tai ei, sen metodeja silti todistettavasti on käytetty ja edelleen käytetään tämän päivän yhteiskunnassamme.

Siinä mielessä agenda on täysin totta.