Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #23529 Re: Re: Re: Tasa-arvo, erillisoikeudet, ihanteet ja propaganda

30.10.2013 17:44

#23464: - Re: Re: Tasa-arvo, erillisoikeudet, ihanteet ja propaganda

kysymys ei enää ole tasa-arvosta vaan e r i l l i s o i k e u d e s t a . Muuten pitäisi samaan vedoten myös vaatia muiden eriävien seksuaalisten ja ihmissuhdemuotojen tasa-arvo-oikeuksia. Heilläkin on i h m i s o i k e u t e n s a, muttei aina     i h m i s s u h d e o i k e u k s i a       (eikä ainakaan seksuaalisia oikeuksia)     kuten heteroilla ja  m y ö s   ho m o i l l a  on.

"Nappiin sanottu"

Hyvin kaukana nappilausumasta. Erillisoikeus on sellainen, joka sallitaan vain joillekin, mutta ei muille. Tästä esimerkkinä avioliitto vain heteropareille. Ihmisoikeuksiin kuuuluu se, että ilman hyvää perustetta ei rajoiteta joltakin ihmiseltä tai ihmisryhmältä oikeuksia, jotka muille sallitaan. Homoparien suhteen tällaisia perusteita ei ole, sen on tämän keskustelunkin argumentaatio osoittanut moneen kertaan.

Ja olet siinä oikeassa, että on joitakin ihmissuhdemuotoja, joita pidetään samalla tavoin perusteetta oikeudettomassa asemassa - joitakin taas erittäin hyvin perustein. ihmissuhdeoikeus ei liene oikea juridinen termi, mutta tarkoittanet, että tietyt suhteet ovat laissa kiellettyjä....?