Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #23462 Re: Re: Hiekkalaatikon ääreltä

29.10.2013 22:24

#23404: - Re: Hiekkalaatikon ääreltä

Hei!  Olette jo siellä pitkällä!  Täältä tullaan Toivoretkeläiset!

Sen verran laaja-alaiseksi huomaan ajattelusi,  että melkein tulee mieleen,  että onko tullut harrastettua sosaalipolitiikan/sosiaalipsykologian asioita ja kenties opintojakin.    On nimittäin aika harvinaista tuommoinen isomman mittakaavan pohdinta tästä nykypäivän elämänmenosta.  Samaten herää kysymys omasta kasvuympäristöstäsi,  lähinnä maaseutu/kaupunki vaihtoehtoina.
Tästä  kirjoituksestasi tulee jostain syystä kaipaus hiljaisuuden retriittiin.  Onko kukaan ollut mahdollisesti mukana sellaisessa koskaan.   Itse vain yhden kerran.  Se sattui vielä aivan touko- kesäkuun vaihteeseen,  kesän esiinpuhkeamiseen.  Ja oli syvä kokemus kyllä.   Huomaan muuten,  että kaikki luontoon littyvä on jostain syystä hyvin kaukana tästä palstan keskustelusta.  Mikähän siinä on?

Itselleni on hyvinkin tärkeää saada pysähdellä maisemassa,  kokea luonnon sopusointua vaieten. Taas muistan tuon Mirkka Rekolan lausahduksen:  puhuessanikin,  - tunnen olevani hiljaa.

Sitten kuvasit näitä arkielämän kimurantteja kohtia:     "Lapsenomaiset ratkaisumallit ovat aikuisten maailmassa kuitenkin yleensä korvattavissa aikuismaisemmilla ratkaisutavoilla. Lapsenomaiset reaktiot aiheuttavat yleensä hämmennystä ja kitkaa vuorovaikutuksessa, ja siksi ne kannattaisikin korvata."

Mitä konsteja enemmin itse käytät pysyäksesi ja vastataksesi  aikuisen tasolla  lapsenomaiseen haasteeseen?