Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #22976 Re: Re: Katse moraalin ytimeen...

24.10.2013 19:36

#22966: - Re: Katse moraalin ytimeen...

Vielä tuohon lestadiolaisasiaan.  Edellä mainitussa tv - ohjelmassa oli eräs lestadiolaisäiti puhumassa siitä,  kuinka tuollainen hyväksikäyttäjä on niin kokonaan toisenlaisten voimien riepoteltavana,  ettei hän ole kristinuskossakaan.  Ja sehän on totta. Sentähden on tavallaan väärin että toiset kantavat sitten yhteisvastuullisesti sitä "saastaisen vaatteen leimaa" koko ikänsä.  Näiden asioiden julkitulohan on saattanut monet lest. nuoret kokemaan halveksuntaa,  josta on seurannut vakavaa eristäytymistä ulkopuolisista  ihmissuhteista.

Itseasiassa hengellisesti katsottuna se on vieraan valtakunnan murtautumista seurakunnan keskelle. Ja mitä se on silloin kun tämä löydetään saarnaajien elämästä!  Silloin ollaan jo todella pitkälle menneessä turtumuksessa.  Koska omantunnon toiminta on sammutettu tai ollaan jatkuvassa kauhun tasapainossa:  armahda tämä kerta - ja taas langetaan.

Hengellisen elämän kasvun koko prosessi on silloin jäänyt tapahtumatta,  tai kesken.  Siinähän kasvaa koko ihminen,  mutta ennen muuta sydämen ihminen,  jonka pitäisi tulla puhdistetuksi ja  uudistua Luojansa kuvan mukaiseksi.
Selittävänä tekijänä voi olla silloin se,  että vastoin ihmisen omaa lupaa Jumala ei ala tätä työtään ihmisessä tehdä.

Paavalihan puhui julmien susien tulemisesta seurakunnan keskelle. Ja susista lampaiden vaatteissa. Voikohan olla niin,  että juuri tielle lähteneet ovat halutuinta riistaa tämän maailman ruhtinaalle.  Syväkyntöä,  perinpohjaista itsensä tuntemista ei ole vielä tapahtunut.