Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #22507 Re: Re: Re: Kysymys ja sen todellinen merkitys

14.10.2013 15:40

#22504: - Re: Re: Kysymys ja sen todellinen merkitys

Haluan vain osoittaa, että ihminen ei ole valmis kohtaamaan itseään, ja jokainen tällainen varsinaista esitettyä kysymystä kiertelevä vastahyökkäys osaltaan vahvistaa osoittamani asian paikkansapitävyyttä.

En koe tästä kuitenkaan erityistä voitonriemua, sillä tämä havainto auttaa ymmärtämään, miksi me ihmiset emme osaa olla asettumatta napit vastakkain, vaan ihan hyvässä uskossa nousemme toisiamme vastaan itse uskomassamme asiassa.

Olisihan tässä tutkittavaa jollekin tutkimuslaitokselle, taas uusi tutkimus vanhojen päälle arkistoitavaksi. Asian todellinen merkitys olisi täällä todellisessa elämässä, jokaisen erillisen ihmisen oivalluksessa.

Olemme kuitenkin linnoittautuneet liian syvälle uskomamme "totuuden" suojuksiemme taakse, ja siksi kai tulemme jatkamaan erillisyyden aikaa katkeraan loppuun saakka. Haluamme jokainen olla niin "oikeassa", ettemme koskaan tule kohtaamaan muita kuin niitä, jotka ajattelevat meille merkityksellisistä asioista jotakuinkin samoin. Kaikki muut ovat meille uhka.

Kaikki, mitä sitten edustavatkaan, katsovat olevansa yksin oikeassa. Ei paljoa tarvitse nostaa päätään, jotta näkisi tässä silkan mahdottomuuden.

Niin, ja mitä siihen selittämiseen tulee: miten itse selittäisit sokealle minkä värinen on punainen?

Jotkut asiat on vain itse koettava.