Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #19054 Re:

16.08.2013 09:11

#19028: -

Juurikin näin. Mielenkiintoista seurata uskovana näitä kannanottoja tällä palstalla. Myös taivaasta ja helvetistä on ollut joitakin kommentteja samoin Jumalasta ja sielunvihollisesta. Uskovana iloitsen Jumalan rakkaudesta meitä ihmisiä kohtaan, siis se tarkoittaa tietysti meitä kaikkia ihmisiä.

Uskovana koen tärkeäksi tuon rakkauden. Niinpä en ole toista ihmistä tuomitsemassa, koska huomaan nämä omat virheeni ja syntini. Tästä seuraa se, että ilman Vapahtajan ristinsovitustyötä minä itse olen ensimmäisenä tyrkyllä sinne helvettiin. Vain luottamalla tuohon Jeesuksen minullekin antamaan toivoon voin pelastua. Haluan rohkaista heitäkin, joille ei ole vielä selvinnyt tuo Vapahtajan suuruus ja ihmeellisyys. Samoin haluan korostaa Raamatun merkitystä. Se ei todellakaan ole mikään tavallinen kirja (vrt. Kalevala). Siinä mielessä Raamattu on mielestäni yliluonnollinen kirja (lukemalla sitä asia voi selvitä).

Toisaalta vakavalla mielellä, toisaalta huvittuneena olen seurannut tuota jonkun tahon käännöstemppua. Asiat käännetään ja väännetään aivan joksikin muuksi kuin kirjoittaja on ne tarkoittanut. Kukin itse tykönänsä voi antaa tuolle käännökselle ja väännökselle oman maailmankatsomuksensa mukaisesti tarkoituksellisimman nimityksen.

Uskovana pidän myös lähimmäiseni ja sinun etua tärkeänä, en pelkästään omaa etuani. Sinänsä mielenkiintoista, että kääntämisen ja vääntämisen seurauksena asiat muutetaan monesti niin, että esim. helvettiin ollaan haluamassa muita ihmisiä. Tässä oma pahuus täysin unohdetaan.

En ole ollut koskaan sitä mieltä, että meidän kaikkien tulisi ajatella samalla tavalla. Kukin itse ajattelee. Haluan vain tuoda esille oman kantani suhteessa Raamattuun jne. ja tähän adressiin.