Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

res.matr.

/ #18290 Typeriä rinnastuksia

02.08.2013 09:38

#18272: Megafonille - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hämmentävää

Rinnastus oli nyt ,ainakin jos sitä tähän asiaan tarjottiin vertailukohdaksi, täysin epäonnistunut.Pistää epäilemään ymmärsikö kirjoittaja mitä natsihallinto todellisuudessa tarkoitti , mitä se kansalaisilleen merkitsi ja -mihin se tähtäsi...Vai ,että"savustaa ulos Saksasta" ! Näinhän todella ,kirjaimellisesti ,tehtiin( eikä  tosiaan tyydyttykään mihinkään,vain  vertauskuvalliseen "savustamiseen" ,vaan kyllä uunit tupruttivat täydellä tehollaan- yötä päivää...) Juuri sitä kohtaloa homoseksuaalit ( muiden mukana) siellä odottivat piikkilanka-aidan ja sähkölankojen takana  mm. Mauthausenin, Buchenwaldin ja Dachaun leireillä. Siirto näiltä leireiltä Auschwitz-Birkenauhun merkitsikin sitten  jo aivan  varmaa kuolemantuomiota. Lähempääkin historiaa (kuin vain niitä Raamatun aikoja) kannattaisi siis lukea.Ymmärtäisi paremmin mitä puhuu!En tiedä miten tarkasti Megafoni on perehtynyt Saksan lainsäädännön  uudistamiseen ja sen malleihin toisen maailmansodan jälkeisen BRD:n (=Saksan liittotasavalta) osalta, mutta maallikkojärjelläkin ymmärtää sen, että siinä vaiheessa kun Berliini oli jo soraläjänä ja kaikki  sen keskeiset, natsihallinnon aikaiset rakennukset ja instituutiot tuhottu,ei liittoutuneiden tarvinnut  enää mitään natsihallinnon aikaisia lakeja  edes tarkastella-ne olivat yksinkertaisesti lakanneet olemasta suur-Saksan myötä! Ei niitä lakeja siis tarvinnut  enää mitenkään erikseen ´kumota anti-semitistisinä´,sillä niissä ei ollut enää mitään kumottavaa -oli vain ,lähinnä kuvottavaa jälkeä siitä esillä kaikkialla siellä, minne vain sotilasjeepeillä ajeltiin. Kyllä näitä dokumentteja on tv:ssä ,radiossa ja lehdissä,täälläkin vuosien mittaan esitetty  jo vaikka kuinka monia( ...netistä nyt puhumattakaan),joten tuollaisille , aivan päälaelleen käännetyille hulluille  rinnastuksille ja yleensä koko asiasta  edes puhumiselle vailla tietoa sen historiallisesta kontekstista ,ei ole olemassa enää mitään puolustusta.Tasa-arvoisen avioliittolain valmisteluprosessin rinnastaminen natsihallinnon lakien voimaansaattamiseen osoittaa kyllä ,ei vain huonoa historiantuntemusta vaan myös huonoa makua ja melkoista suhteellisuudentajun puutetta.