Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Virgo92

/ #12493 Hävynymmärrysapua?

03.05.2013 20:33

#12467: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. 

Kohta 16."Älä paljasta veljesi vaimon häpyä; se on sinun veljesi häpy" -näinhän se tuossa ´kauhistusten luettelossa´ oli..Tarkoittiko se (nyky-)suomeksi `älä paljasta veljesi vaimon sukupuolielimiä, ne ovat sinun veljesi sukupuolielimet´. Tuossa lauseessa en ainakaan minä voi nähdä mitään muuta logiikkaa kuin sen ,että nainen yleensäkin nähtiin ensisijaisesti jonkun miehen patriarkaalisesti hallitsemana omaisuutena - kuin karjana siis.. Ohje ja kehotus ("älä"....) on miehelle , eli näitä mainittuja asioita ei m i e h e n siis pitäisi tehdä. Ainoa ohje naiselle oli " Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle..." Naisenahan kuului siinä yhteisössä vain seurata ja kuunnella miestään (ja miehiä yleensäkin)olla hiljaa ja vaieta seurakunnassa. Naisten välisistä suhteista ei näissä ohjeissa  näy olevan mitään.Naisena näitä ohjeita on siis helppo noudattaa , riittää kun pidättäytyy zoofiliasta ( jos sellaisia taipumuksia jollakulla on..  ) No, voin tunnustaa joskus olen antanut ,kohta vuoden ikäiselle ihanalle Elsa-kissalleni pusun pikku nöpökuonollekin,kun olen sitä sylissäpitänyt ja  silittänyt , mutta sitä ei kai lasketa . Raamattu ei kai kissoja edes mainitse...