Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #11828 Re: 11684 1084 keveäkuorma. Asiaa ja kannattaa lukea. Tässä on järkee.

28.04.2013 09:10

#11809: Edelleen voimassa olevaa tutkimus aineistoa - 11684 1084 keveäkuorma. Asiaa ja kannattaa lukea. Tässä on järkee.

Irving Bieberin (1962) mukaan homoseksuaalisuus aiheutuu liian läheisestä suhteesta äitiin ja liian etäisestä suhteesta Isään.

Bieberin tutkimus perustuu kyselylomakkeisiin, joita eivät täyttäneet homoseksuaaliset henkilöt, vaan heidän psykiatrinsa. Yhdeltäkään homomieheltä ei siten kysytty yhtään mitään, vaan heidän puolestaan puhuivat henkilöt, jotka vielä 1960-luvuilla katsoivat, että homoseksuaalisuus oli sairaus. Toinen metodologinen virhe koskee tapaa, jolla kaikki maailman homoseksuaaliset ihmiset rinnastetaan 106 homomieheen, jotka olivat hakeutuneet psykoanalyyttiseen terapiaan eli ihmisiä, jotka jo lähtökohtaisesti olivat onnettomia ja joilla mitä ilmeisimmin oli tunnepuolen solmuja. Tuskin kukaan heteroseksuaalinen henkilö olisi valmis hyväksymään yleistäviä tuloksia, jotka olisi kerätty vaikkapa kliinisesti masentuneilta heteroilta.

Datanhankkimisongelmien lisäksi Bieberin johtopäätöksetkin olivat jokseenkin erikoisia. Hän muun muassa katsoi, että homomiehet karttavat joukkuelajeja ja erityisesti pesäpalloa, koska pesäpallon pelko edusti Bieberille pelkoa joutua kastroiduksi.

Lopuksi Bieber väitti tutkimuksessaan, että 30 prosenttia homomiehistä oli muuttunut heteroseksuaaleiksi. Bieber ei kuitenkaan koskaan tavannut yhtäkään väitetyistä uusheteroista, eikä useista esim. Kinkey-instituutin pyynnöistä huolimatta kyennyt vuosien pommituksenkaan jälkeen esittämään näyttöä yhdestäkään tällaisesta tapauksesta.

Elizabeth R. Moberlyn (1983) mukaan homoseksuaalisuus johtuu samaistumisen puutteesta omaa sukupuolta olevaan vanhempaan.

Moberlyn tutkimus perustui mm. yllämainitun Bieberin artikkeleihin. Moberley ei tehnyt itse mitään uutta tutkimusta eikä hänellä ollut homoseksuaalisia potilaita. Hän ei ole julkaissut tältä alalta mitään vertaisarvioitua eli tieteellisesti revelanttia materiaalia. Moberley on harras kristitty.

Joseph Nicolosin (1991) mukaan miesten homoseksuaalisuus johtuu pääasiallisesti isäsuhteesta, mutta myös suhdetta äitiin ja kavereihin ei saa aliarvioida.

Nicolosin mukaan homomiehestä tulee hetero, kunhan tämä muun muassa alkaa urheilla, välttää museoita, oopperaa ja sinfoniaorkesterien konsertteja, käy kirkossa ja menee heteronaimisiin. Amerikan psykologiliitto on käsitellyt Nicolosin karkeita metodologia virheitä ja epätieteellisiä johtopäätöksiä kattavasti esimerkiksi seuraavassa raportissa:http://www.scribd.com/doc/18171354/Therapeutic-Response. Nicolosi on harras kristitty.

Jatkan myöhemmin, jos tarvetta ilmenee. Ei varmaan tule yllätyksenä, että lista jatkuu samanlaisena..