KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Jaana Vuorenpää
Vieras

/ #1430 Re: Kissoja ei ole pakko viedä viralliseen löytöeläinhoitolaan !

27.02.2011 16:55

1425: Kuka saa kiinni mustan hevosen? - Kissoja ei ole pakko viedä viralliseen löytöeläinhoitolaan !

Kaikkia talteenotettuja "villikissoja" ei sijoiteta ensikoteihin vaan ainoastaan ne, joiden arvioidaan olevan kesyyntymiskelpoisia. Tällöin puhutaan yleensä aroista puolivilleistä tai puolikesyistä kissoista. Ymmärtääkseni olemme tässä asiassa aivan samalla linjalla. :)

Kissan diagnosoinnin tekee aina sijoittaja ja lopulta sitten ensikoti. Jokainen kissa on yksilöllinen oma tapauksensa ja joka kesyyntyy omassa  tahdissaan. Keskimäärin useimmat tällaiset arat kissat kesyyntyvät kuitenkin viimeistään kahden kuukauden sisällä, mutta poikkeuksiakin on.

Kukaan oppositossakaan ei halua riidellä, mutta tämän Terttu Kanervon johtama neljän hengen enemmistöhallitus ei ole antanut muuta mahdollisuutta. Asian julkiseksi tuominen oli ainoa mahdollisuutemme tavoittaa muuta jäsenistöä, koska yhteydenottomme heihin estettiin kaikin tavoin. Olemme olleet koko ajan halukkaita keskustelemaan asioista avoimesti ja asiallisesti, mutta vastapuoli ei ole siihen kyennyt. Mitä tehdä, kun meitä kohtaan hyökätään moraalisesti arveluttavilla ja jopa lainvastaisilla keinolla? Voimme vain puolustaa itseämme ja oikeuksiamme, vai mitä itse tekisitte?

Korostan edelleenkin, että emme ole tuoneet julki mitään muuta kuin todellisia tapahtuneita asioita ja epäkohtia nykyisen hallitusryhmän toimista, joka on itse tuhonnut KKy:n toimintaa järjestelmällisesti. Me oppositiossa yritämme juuri pelastaa tämän yhdistyksen toiminnan ja palauttaa sen toimimaan kissojen hyväksi.

Jokainen jäsen voi äänestää ketä itse parhaammaksi katsoo. Pirjo Peltoniemi on kuitenkin oppositio ryhmän varma valinta ja Pirjon takana on koko ryhmämme yksimielisesti. Meitä on tässä useita kymmeniä henkilöitä ja olemme kaikki toimineet aktiivisesti yhdistyksen ydintoiminnoissa, joten tiedämme siten myös, mitä hyvältä puheenjohtajalta vaaditaan. Pirjo täyttää mielestämme kaikki nämä hyvän puheenjohtajan tunnusmerkit.

Yhdistylakien mukaan on kuka tahansa yhdistyksen jäsen on oikeutettu astumaan ehdokkaaksi puheenjohtajan vaaleissa!