Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #9194 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen j

12.04.2013 16:06

#9169: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julki

Kiitos vastauksistasi. Pahoittelen jo nyt näin etukäteen, että olen kanssasi huomattavassa määrin eri mieltä, mutta arvostan toki rehellisyyttäsi asiasta keskusteltaessa.

"Nainen on se heikompi astia, jonka perke*le sai lankeamaan. Nainen on siis helpommin eksytettävissä kuin mies. Tämä johtuu siitä että naiselle on ominaista toimiminen tunteiden, eikä järjen perusteella."

Mitä ihm.. no, en kommentoi.

"Vaimo ei saa häpäistä miestään komentelemalla tms. koska miehen kyky rakastaa vaimoaan on riippuvainen hänen saamastaan kunnioituksesta. Jos vaimo kohtelee miestään epäkunnioittavasti, mies saattaa lakata rakastamasta vaimoaan."

Minusta näyttää nyt siltä, että kristityillä miehillä on mimosanherkkä itsetunto, joka on jatkuvasti vaarassa romahtaa, jos vaimolta napsahtaa yksikin poikkipuolinen kommentti herransa käytöksestä. Vaimon rehellinen mielipide jostakin miehelle epämieluisasta asiasta saattaa miehen välittömästi syvään häpeään. Että oma akka kehtasikin komennella! Koska mies ei osaa tai kykene kypsästi ja aikuisesti ottamaan vastaan kritiikkiä, ohjausta tai toisen mielipiteitä, niin kontrolloikoon vaimo siis itseään. Vrt. logiikka, jossa miehen harjoittama seksuaalinen häirintä katsotaan naisen omaksi syyksi, minkä takia naista rangaistaan ja edellytetään, että hän kantaa vastuun miehen holtittomasta käytöksestä.

"mies tarvitsee kunnioitusta rakastaakseen, kun taas vaimo tarvitsee rakkautta kunnioittaakseen!"

Ihan kamalia aataminaikuisia asenteita.

"Hyvässä tiimissä on aina johtaja, jota totellaan viivyttelemättä a ilman turhaa väittelyä, tällöin asiat sujuvat nopeasti ja mutkattomasti, kun aikaa ei haaskata turhaan."

Niin, vaimon mielipiteenilmaisun huomioiminen ja ylipäänsä naisen kohtaaminen täytenä autonomisena ihmisenä on "turhaa väittelyä", johon ei kannata haaskata aikaa.

Joissakin parisuhteissa "johtajana" on nainen, ja homma toimii mallikkaasti. Miksi tuota johtajanroolia ylipäänsä pitäisi määrittää jumalallisen valtuutuksen kautta? Eivätkö kristityt parit kykene samaan kypsään keskusteluun, toisen kuunteluun ja vastuiden tasapuoliseen jakamiseen kuin uskonnottomat tai vaikkapa samaa sukupuolta olevat parit?

"Missä kaikissa asioissa vaimojen on oltava miehillensä alamaisia?<<< Niissä mitä ei ole annettu hänen vastuulleen."

Mitä asioita ne ovat?