Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #9156 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen

12.04.2013 13:20

#9037: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liit

Raamattua lukiessa on ymmärrettävä asiat oikein

Ilman Pyhää Henkeä kaikkia kysymyksiä ei voi yksiselitteisesti ”aukikirjoittaa”, sen tähden uskomaton ihminen ei myöskään ymmärrä järjellään kaikkea, mitä ”Henki seurakunnalle ilmoittaa”.

Niin, alleviivaan nyt jo varmaankin toisenkymmenettä kertaa, että näin uskonnottomana tarvitsen mitä ilmeisemmin "alan ihmisen" johdatusta siihen, mitä siteeramaani Raamatun kohdat naisen asemasta, oikeuksista ja velvollisuuksista tarkalleen ja konkreettisesti ottaen tarkoittavat, mutta pyynnöistäni huolimatta saan aina takaisin ainoastaan huomautuksen siitä, että uskova ihminen ymmärtää nämä sitten Pyhän Hengen kautta. Nyt uusimpana minua opastettiin siitä, että ei Raamattua voi nyt jollain foorumilla lähteä tuosta vain tulkitsemaan, vaan siihen tarvitaan vaikkapa erityisiä kursseja ja raamattukouluja.

Tämä lienee ymmärrettävä niin, että tässä keskusteluketjussa ei ole yhtäkään Pyhän Hengen avittamaa uskovaa, joka osaisi antaa minulle simppelit vastaukset esittämiini, naisen alamaisuutta koskeviin kysymyksiin vasitenkin silmälläpitäen nykyistä avioliittolainsäädäntöä. Ainoastaan nimimerkki Veritas on suostunut selventämään minulle, että Jumalan tahto on se, että vaimo on aviomiehelleen alamainen kotona, seurakunnassa ja muualla, mutta hänkään ei ole osannut/halunnut sanoa, että mitä tuo alamaisuus mahdollisesti aivan konkreettisten tilanteiden tasolla tarkoittaa.

Kysymyksillä 1,3,5,9 ja 12 puolestaan yritetään selvästi ohjailevasti vihjailla että Raamatusta (Jumalan Sanasta) saisi sellaisen kuvan, että nainen olisi jotenkin väärällä tavalla alisteisessa asemassa, mikä ei pidä paikkaansa, vaan on jonkun ”feministiteologian” tuotosta, jolla vääristellysti ja virheellisesti yritetään osoittaa eriarvoisuuden mittareiksi tiettyjä Raamatun kohtia.

Mielestäsi kysymysten formulointi on vääristelevää ja virheellistä "feminismiteologiaa". Ne on kuitenkin muotoiltu suoraan Raamatun tekstien pohjalta, joten en ymmärrä, mitä väärää mahdoin tehdä. Poimimasi kysymykset olivat seuraavat:

1) Mitä tarkoittaa, että vaimon on oltava alamainen?

3) Jos vaimoa askarruttaa jokin asia, pitääkö hänen olla hiljaa, kunnes aviomies selittää asian kotona?

5) Mitä tarkoittaa, että naisen on opittava kaikin puolin alistuvaisena?

9) Miksi uskovaiset naiset eivät näytä pitävän päässään sanottua merkkiä?

12) Missä kaikissa asioissa vaimojen on oltava miehillensä alamaisia?

Ensinäkemältä vaikuttaa siltä, että Paavalin Pyhän Hengen inspiroimassa ajatusmaailmassa nainen on eri asemassa kuin aviomies. Voinpa jopa väittää, että vaimo - jonka on Jumalan tahdon mukaisesti oltava miehellensä kaikessa alamaisia sekä vielä erikseen kantaa päässään merkkiä alamaisuudestaan, olla hiljaa, alistuva ja jatkuvasti varpaillaan sen estämiseksi, ettei turhilla kysymyksillään häpäisisi miestään - on nimenomaan väärällä tavalla alisteissa asemassa aviomieheensä nähden. Tämä on se syy, miksi olen kysellyt selviä vastauksia tällä foorumilla. Saamani palautteen nojalla vaikuttaa siltä, että olen ymmärtänyt kaiken aivan perinpohjaisesti väärin, mutta jostain syystä minulle ei koskaan kuitenkaan sokeudestani huolimatta haluta antaa peräämiäni konkreettisia vastauksia.

Eli: koska tässä ketjussa on niin kerkeästi ja pakottamatta osattu aukikirjoittaa, ymmärtää ja kovaan ääneen myös huutaa Raamatun näkemystä homoseksuaalisuudesta sekä sen merkityksestä aivan konkreettisissa tosielämän tilanteissa, niin pyydän jälleen, että te kymmenet uskosta osalliset ("joille Raamatun Sana avautuu Pyhän Hengen kautta täysin eri ulottuvuudella") kerrotte vastauksen edes yhteen simppeliin kysymykseeni:

Avioliittolain 2 §:ssä säädetään, että kummallakin puolisolla on oikeus itse päättää osallistumisestaan ansiotyöhön sekä yhteiskunnalliseen ja muuhun toimintaan perheen ulkopuolella. Onko vaimolla näitä lain takaamia oikeuksia, vai voiko aviomies Jumalan tahtoon vedoten kieltää vaimoa menemästä töihin kodin ulkopuolelle ja kieltää tätä äänestämästä, käymästä kuntoilemassa, tapaamasta sukulaisiaan tai toimimasta esimerkiksi jossakin järjestössä?

Jos paukkuja riittää, pyytäisin myös konkreettista vastausta edellä esittämiini kysymyksiin, mutta erityisesti seuraaviin:

Mitä tarkoittaa, että vaimon on oltava alamainen?

Mitä tarkoittaa, että naisen on opittava kaikin puolin alistuvaisena?

Mitä tarkoittaa, että vaimon on elettävä hiljaisuudessa?

Mitä tarkoittaa se, että vaimojen on oltava miehillensä kaikessa alamaisia?

Missä kaikissa asioissa vaimojen on oltava miehillensä alamaisia?