Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

#41476 Re: Re:

27.08.2014 19:52

#41475: - Re:  

17 luku

Ympärileikkaus säädetään liiton merkiksi. Aabraham saa lupauksen Iisakin syntymästä.

1 Kun Abram oli yhdeksänkymmenen yhdeksän vuoden vanha, ilmestyi Herra hänelle ja sanoi hänelle: Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; vaella minun edessäni ja ole nuhteeton.
2 Ja minä teen liittoni meidän välillemme, minun ja sinun, ja lisään sinut ylen runsaasti.
3 Ja Abram lankesi kasvoilleen, ja Jumala puhui hänelle sanoen:
4 Katso, tämä on minun liittoni sinun kanssasi: sinusta tulee kansojen paljouden isä.
5 Niin älköön sinua enää kutsuttako Abramiksi, vaan nimesi olkoon Aabraham, sillä minä teen sinusta kansojen paljouden isän.
6 Minä teen sinut sangen hedelmälliseksi ja annan sinusta tulla kansoja, ja sinusta on polveutuva kuninkaita.
7 Ja minä teen liiton sinun kanssasi ja sinun jälkeläistesi kanssa, sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, ollakseni sinun ja sinun jälkeläistesi Jumala,
8 ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena asut, koko Kanaanin maan, ikuiseksi omaisuudeksi; ja minä olen heidän Jumalansa.

Vieras

#41477 Re: Re: Re:

27.08.2014 19:59

#41476: - Re: Re:  

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kanaaninmaa

Kanaaninmaa (myös Kanaanin maa, Kaanaanmaa, Kaanaa) on Raamatussa juutalaisten eli isra-elilaisten "luvatun maan" eli Palestiinan, nykyisen Isra-elin nimityksenä. Kanaaninmaa mainitaan ensimmäisen kerran Abramin, myöhemmän Abrahamin, asuinpaikkana ensimmäisen Mooseksen kirjan jakeessa 16:3. Jumala lupasi maan Abrahamin jälkeläisille ikuiseksi omaisuudeksi.

Kanaanilaiset olivat Raamatun mukaan maan alkuasukkaita, todennäköisesti foinikialaisia ja muita seemiläisiä, jotka saapuivat maahan ennen amorilaisia, isra-elilaisia ja aramealaisia.

Kielletty sana Isra-el.

Vieras

27.08.2014 20:13

Älkää nyt minun allekirjoitustani hyväksykö, tulin vain katsomaan että mitä sontaa täällä lukee, niin tuli suoraan ilmoitus "allekirjoituksesi on vastaanotettu". Yleensä sopimustekstin saa lukea ja sitten vasta allekirjoittaa. Taitaa olla vähissä äänet, kun tällä tavalla menetellään.

Vieras

#41479 Re:

27.08.2014 20:40

#41474: -  

Sveitsi sulki rajansa. Kanadan ja Amerikan Yhdysvaltojen tiukka siirtolaispolitiikka

esti monia juutalaisia pääsemästä niihin maihin.81

Britannian

hallitus petti lupauksensa juutalaisille (Balfourin julistuksessa

vuonna 1917 oli luvattu juutalaisille kansallinen kotimaa) ja sulki Palestiinan

rajat tuhansilta turvaa etsiviltä sekä natsien aikana että välittömästi

sen jälkeen.82

Struma-laivan tragedia ansaitsee tulla erikseen

mainituksi. Koska britit eivät päästäneet laivaa Is-raelin satamaan, alus

upotettiin torpedoilla Mustalla merellä talvella 1942. Ainoastaan yksi

laivan 769 pakolaisesta selvisi hengissä.83 

Kansallisen edun

vuoksi maamme kuitenkin kieltäytyi auttamasta: Haluttiin ensisijaisesti

turvata elintarvikkeiden tuonti puutetta kärsivään maahan.

Syksyllä 1938 yritti 53 itävaltalaista juutalaispakolaista päästä laivalla

Suomeen. Laiva käännytettiin Helsingin satamasta takaisin Saksaan.

Kesällä 1940 Suomella olisi ollut mahdollisuus pelastaa huomattava

määrä Saksan juutalaisia Petsamon kautta Yhdysvaltoihin. Sotatoimien

seurauksena muut pakotiet olivat sulkeutuneet. Kansallisen edun

vuoksi maamme kuitenkin kieltäytyi auttamasta: Haluttiin ensisijaisesti

turvata elintarvikkeiden tuonti puutetta kärsivään maahan.

Jatkosodan aikana useat Suomen juutalaispakolaisista passitettiin työleireille

vaikeisiin oloihin Lappiin. Vuonna 1942 kahdeksan pakolais-

20

ta karkotettiin Saksaan, ja vain yksi heistä selvisi hengissä keskitysleiriltä.

Suomalaisina emme myöskään saa unohtaa, että maamme

juutalaiset saivat kansalaisoikeudet vasta vuonna 1918, viimeisenä

Euroopan maista. He joutuivat kamppailemaan yli 45 vuotta vapautuakseen

heitä koskevista rajoituksista.84

Vieras

#41480 Re: Re:

27.08.2014 20:53

#41479: - Re:  

Syyllisyyttä  Suomen osalta on    yhteisessä rukouksessa ja yhteydessä Juutalaisiin messiaanisiin     kristittyihin  pyydetty myös anteeksi.  

Ja rukoiltu kansallista sovitusta. 

"Sovitus parantaa kansojen haavat."

Mm. Kalevan Kirkossa Tampereella 

(Nähtävissä edelleen TV 7:lla)

Myös Suomen Ev.Lut.Kirkon  Arkkpiispa Martti Simojoen  asettama työryhmä jo 60-70lla sanoutui irti antisemitismistä,  ja on pyytänyt anteeksi juutalaisväestöltä .

Vieras

#41481 Re: Re: Re:

27.08.2014 21:03

#41480: - Re: Re:  

Tarkennus:  aika ei täsmännyt,  vaan oli hiukan myöhäisempi: 1977

Kirkko ja juutalaisuus -työryhmän historia ilmestynyt

17.12.2013

Kuluneena syksynä ilmestyi TM Marika Pulkkisen kirjoittama Kirkko ja juutalaisuus -työryhmän historia vuosilta 1977–2013. Työryhmä perustettiin kirkkoomme arkkipiispa Martti Simojoen aloitteesta v. 1977. Varsinkin alkuvaiheissa oli keskeistä suhde Euroopan luterilaisten kirkkojen Kirkko ja juutalaisuus -komissioon (Lutherische Europäische Komission für Kirche und Judentum, LEKKJ), jolla oli läheinen suhde Luterilaiseen maailmanliittoon (LML) ja jonka hallituksessa nykyisin edustajamme on dosentti Anni Maria Laato.

Sekä Suomessa että kansainvälisesti juutalais-kristillinen dialogi pääsi varsinaisesti käynnistymään vasta toisen maailmansodan jälkeen tehdyn vuosikymmenten pohjatyön jälkeen. Dialogi pohjusti mm. sitä, että LML:n yleiskokouksessa Budapestissä v. 1984 irtisanouduttiin Lutherin juutalaisvastaisista kirjoituksista. LEKKJ:n vuositapaamisessa oli ensimmäisen kerran mukana juutalaisedustaja vuonna 1984 ja Suomen työryhmä sai juutalaiset asiantuntijajäsenet vuonna 1993. 

Vieras

#41482 Re: Re: Re: Re:

27.08.2014 21:06

#41481: - Re: Re: Re:  

1940 Berliinin juutalainen yhteisö  pyysi Suomelta lupaa juutalaisten läpikulkuun 
Petsamon kautta Amerikkaan.  Suomen ulkoministeriö kieltäytyi.

1947  Pariisin rauhan-neuvotteluissa Suomi menetti Petsamon.

: Holokaustin muistojuhla Kalevan kirkossa  talvella 2011

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=15520

Eikä mitään kirousta ole enää oleva!
Ilm.kirja

Vieras

#41483 Re: Re: Re: Re:

27.08.2014 21:21

#41481: - Re: Re: Re:  

Tästä linkistä löytyy paljon luettavaa Isra-elin historiasta. Linkitkin sisältävät mielenkiintoisia asioita ja kauniita  maalauksia. Löysin haulla: Golda Meir, valkoinen paperi. Luettavaa riittää.

Hannu Juusola....Kaikkien alojen erityisasiantuntija.
http://www.helsinki.fi/~pjojala/Hannu-Juusola.html

Vieras

27.08.2014 22:06

"Sovitus parantaa Kansojen haavat"

Kun tapahtuu veljesmurha tai kansan murha,    4Moos  (Kain)  -   syntyy verivelka.

"Veljesi veri huutaa minulle maasta!"

Tampereella aloimme rukoilla kansalais-sodan tapahtumien johdosta.  Sitten seurakunnat rukoilivat.  Sen jälkeen historioitsijat ottivat näitä asioita esiin.  Vuoden  18 tapahtumia pystyttiin samanaikaisesti perusteellisesti käsittelemään.  samaan aikaan esirukoilijat rukoilivat.  Sen jälkeen poliitikot ottivat asian esiin.  Ja tilanne päätyi siihen,  että Paavo Lipponen kävi haudoilla pyytämässä anteeksi.

Sovitusprosessit useimmiten  alkavat esirukoilijoista, siirrtyvät seurakunnalle.  Kun on tarpeeksi rukoiltu,  Jumala vaikuttaa sen,  että poliitikot ottavat asiat esille virallisella tasolla. 
Suomi on virallisesti pyytänyt 8:n juutalaisen luovuttamista anteeksi.  Mutta se ei ollutkaan koko totuus.  Tänä iltana nöyrrymme  ja pyydämme vanhoja syntejä anteeksi.  Raamattu lupaa,  että Jeesuksen veri puhuu parempaa kuin Aabelin veri.  Se on voimakkaampi kuin massamurhissa vuotanut  veri.

Vieras

#41485 Re: Re: Re: Re: Re:

27.08.2014 22:28

#41482: - Re: Re: Re: Re:  

SAksasa tapettiin 6t miljoonaa ihmistä. Saksalla pyyhkii hyvin.

Vieras

#41486 HRe: Re: Re: Re: Re:

27.08.2014 22:31

#41482: - Re: Re: Re: Re:  

Hitlr tuli Suomeen itse, pyysi lähettämään juutalaiset Saksaan. Ei suostuttu. Ilmankos meillä pyyhkiii ylen huonosti.

Hyppääpä akka kuuseen!
Vieras

#41487 Re: Re: Re: Re: Re: Naisen ja miehen avioliiton ja lasten oikeuksien puolesta.

27.08.2014 22:35

#41457: - Re: Re: Re: Re: Naisen ja miehen avioliiton ja lasten oikeuksien puolesta. 

Älkäämme hyvät naiset kiukutelko, vaan totellaan miehiämme joka asiassa viivyttelemättä, vapaaehtoisesti, positiivisesti- Naisen ja miehen avioliitto on kuulemma tasa-arvoinen.:)

Vieras

#41488 Re: Re: Re:

27.08.2014 22:45

#41480: - Re: Re:  

Pitääkö niiden pyytää anteeksi, jotka päätöstä ei tehneet eivätkä olleet syntyneetkään?

Vieras

#41489 Re: HRe: Re: Re: Re: Re:

27.08.2014 22:50

#41486: - HRe: Re: Re: Re: Re:  

Tiedätkö,  mitä tapahtui,  että Mannerheim päätyi kielteiselle kannalle?

Se selviää tuon Kalevan kirkontiaisuuden eräästä puheenvuorosta.  Onko kukaan täällä kuullut vankilasaarnaaja Ylpöstä?  

Hän sai Obadjan kirjan sanat "  (Vanhan Testamentin pikkuprofeetta)

14. Älä seiso tienhaarassa hävittämässä hänen pelastuneitansa. Älä luovuta hänen pakoonpäässeitänsä ahdistuksen päivänä.
15. Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niinkuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun o
maa päätäsi.

Y
lppö vei nuo sanat silloiselle arkkipiispa Kailalle.  Joka puolestaan vei ne marssalkka Mannerheimille.  Kun Hitler sitten pyysi juutalaisten luovuttamista,  Mannerheim vastasi: Vain minun kuolleen ruumiini yli!

Vieras

#41490 Re: Re: Re: Re:

27.08.2014 22:54

#41488: - Re: Re: Re:  

Siinä on kyse kansakunnan velasta.

Vieras

#41491 Re: Re: HRe: Re: Re: Re: Re:

27.08.2014 22:59

#41489: - Re: HRe: Re: Re: Re: Re:  

Kerran tällainenkin rakkauden osoitus, katsokaas kun kaksi valkoisiin kääriytynyttä Irakin arabia kaipaa paenneita kristittyjä  naapureitaan:

Maamme on kuin ruusu,  ja sen terälehtiä ovat kristityt,  arabit, kurdit,  shabiat, Shabakin väki.  
Arabimies puhkeaa kyyneliin kristittyjen kohtalon takia.

Iraqi TV Host Breaks Down in Tears at Plight of Christians

https://www.youtube.com/watch?v=ioUS_xwFfXw

Vieras

27.08.2014 23:03

RUOTSI LÄHETTI sAKSAAN TERÄSTÄ hITLERILLE. ei ole nälkää nähneet.

Vieras

27.08.2014 23:09

Jos kirkko ja uskovaiset olisi säälineet ja auttaneet köyhää kansaa, vaikkapa auttaneet vaatimaan vain kymmenen tunnin työpäivää, niin koko sotaa ei olisi tapahtunut. Olisivat myos torppareita voineet auttaa, ja lopettaa ihmisten myymisen huutokaupalla huutolaisiksi.

Vieras

27.08.2014 23:15

Onhan noita l ....reita tänäkin päivänä. Joku ihan näinä päivinä naureskelemaan , jotta onko oikeasti ihmisiä, jotka tienaa alle 2600 kk:ssa.

Vieras

#41495 Eurooppalaiset uskovat olevansa homoystävällisiä

28.08.2014 04:38

Was­hing­ton. Useim­mat eu­roop­pa­lai­set pi­tä­vät ko­ti­seu­tuaan ho­mo­ys­tä­väl­li­se­nä paik­ka­na, ja af­rik­ka­lai­set us­ko­vat naa­pu­rien­sa suh­tau­tu­van ho­moi­hin vi­ha­mie­li­ses­ti, ker­too kes­ki­viik­ko­na jul­kais­tu tut­ki­mus.

Tut­ki­mus­yh­tiö Gal­lu­pin ky­se­lys­sä haas­ta­tel­tiin yli 100 000 ih­mis­tä 123 maas­sa. Ho­mo­ys­tä­väl­lisim­pi­nä naa­pu­rei­taan pi­ti­vät hol­lan­ti­lai­set. Suo­ma­lai­sis­ta 65 pro­sent­tia pi­ti aluet­taan ho­moys­tä­väl­li­se­nä.

.

#41496 Naisen ja miehen avioliitto on tasa arvoinen

28.08.2014 04:41

ja siihen ei tarvitse liittää mitään epätasa arvoista homoutta.

Vieras

#41498 Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

28.08.2014 04:57

Eilen kirkosta erosi 140 jäsentä.

Vieras

28.08.2014 05:46

Päivän Sana

"Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi. Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi."

Luuk. 17:3-4 (KR33/38)