Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

19.07.2014 21:05



Vieras

#39127 kyllä homot lemuaa

19.07.2014 21:08

Haisee pas...kan lemu kun homot viemärissä rypee ja ihan vapaaehtoisesti.
Pink Butterfly

#39128 Re: Mitäs siitä avioliitosta taas sanottiinkaan, täytyy tarkistaa

19.07.2014 21:08

#39124: - Mitäs siitä avioliitosta taas sanottiinkaan, täytyy tarkistaa

Kaveri tuntuu jääneen kiinni lehteensä kuin kärpänen kärpäspaperiin...

Lepattelen itse kyllä  mielummin vapaana moisesta..

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

19.07.2014 21:10


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

19.07.2014 21:13



Vieras

#39131 Re: Re:

19.07.2014 21:13

#39126: - Re:

No jos kerran täällä keskustelupalstalla suurkuluttajaksi tulee, niin sitten kyllä, samoin sinä itse!




Vieras

#39132 Re: Re: Re:

19.07.2014 21:21

#39131: - Re: Re:






Psalmi 35

1. Davidin Psalmi. Riitele, Herra, riitaveljeini kanssa: sodi vihollisiani vastaan.
2. Tempaa kilpi ja keihäs, ja nouse minua auttamaan.
3. Sivalla ase ja suojele minua sortajiani vastaan: sano sielulleni: minä olen apus.
4. Häpiään ja pilkkaan tulkoon kaikki, jotka sieluani väijyvät: palatkoon takaperin ja nauruksi tulkoon, jotka minulle pahaa suovat.



5. Olkoon he niinkuin akanat tuulessa; ja Herran enkeli sysätköön heitä pois.
6. Heidän tiensä olkaan pimiä ja niljakas; ja Herran enkeli vainotkoon heitä.
7. Sillä he ovat ilman syytä verkkonsa virittäneet minua kadottaaksensa, ja ilman syytä ovat sielulleni kaivaneet haudan.
8. Tulkoon hänelle vaiva, jota ei hän tiedä, ja verkko, jonka hän viritti, käsittäköön hänen: siihen hän langetkoon.





http://im.mtv.fi/image/101932/landscape/555/333/277b3d6666f2048ca8dfa17bae98c0d/...





9. Mutta minun sieluni iloitkoon Herrassa ja riemuitkaan hänen avustansa.
10. Kaikki minun luuni sanokaan: Herra, kuka on sinun vertaises? sinä joka päästät nöyrän väkevämmän käsistä, raadollisen ja köyhän raatelialtansa.
11. Väärät todistajat astuvat edes, jotka minua niihin soimaavat, joista en mitään tiedä.
12. He tekevät minulle pahaa hyvästä, minulle mielikarvaudeksi.




13. Mutta minä, kuin he sairastivat, puin säkin päälleni, vaivasin itsiäni paastolla, ja rukoilin sydämestäni;
14. Minä käytin itseni kuin he olisivat olleet minun ystäväni ja veljeni: niinkuin se joka äitiänsä murehtii, kävin minä kumarruksissa murhevaatteissa.
15. Mutta he iloitsevat minun vahingostani ja kokoontuvat: ontuvat myös kokoovat heitänsä havaitsematta minua vastaan, he repivät ja ei lakkaa.
16. Ulkokullattuin seassa, jotka leipäkyrsänkin tähden pilkkaavat, kiristävät he hampaitansa minun päälleni.





http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/6758/105341843/stock-photo-d...






17. Herra, kuinka kauvan sinä tätä katselet? Päästä siis sieluni heidän hävityksestänsä, ja yksinäiseni nuorista jalopeuroista.
18. Minä kiitän sinua suuressa seurakunnassa; paljon kansan keskellä minä sinua ylistän.
19. älä salli niiden iloita minusta, jotka syyttömästi minun viholliseni ovat, eli silmää iskeä, jotka minua ilman syytä vihaavat.


20. Sillä ei he puhu ystävällisesti, vaan etsivät vääriä syitä hiljaisia vastaan maan päällä,
21. Ja levittävät kitansa avaralta minua vastaan, ja sanovat: niin, niin: sen me mielellämme näemme.



22. Herra, sinä sen myös näet, älä siis vaiti ole: Herra, älä kaukana ole minusta.
23. Herää ja nouse katsomaan minun oikeuttani ja asiatani, minun Jumalani ja Herrani.


http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/411218/4/411226.jpg...


24. Herra minun Jumalani, tuomitse minua vanhurskautes jälkeen, ettei he riemuitsisi minusta.
25. älä salli heidän sydämissänsä sanoa: niin, niin me tahdomme; ja älä anna heidän sanoa: me olemme hänen nielleet.



26. Häväistäköön ja nauruksi joutukoon kaikki, jotka onnettomuudestani iloitsevat: puetettakoon häpiällä ja pilkalla, jotka itsiänsä minusta kerskaavat.




27. Iloitkaan ja riemuitkaan, jotka minun vanhurskauttani rakastavat, ja sanokaan aina: Herra olkoon suuresti kiitetty, joka suo palveliallensa rauhan.






Vieras

#39133 Re: Re: Re: Re:

19.07.2014 21:27

#39132: - Re: Re: Re:

 

 






6. Herra, sinun laupiutes ulottuu niin leviältä kuin taivas on, ja sinun totuutes niin avaralta kuin pilvet juoksevat.
7. Sinun vanhurskautes on niinkuin Jumalan vuoret, ja sinun oikeutes niinkuin suuri syvyys: Herra, sinä autat sekä ihmiset että eläimet.
8. Kuinka kallis on sinun hyvyytes, Jumala! että ihmisten lapset sinun siipeis varjon alle uskaltavat.


9. He juopuvat sinun huonees runsaasta tavarasta, ja sinä juotat heitä hekumallas niinkuin virralla.
10. Sillä sinun tykönäs on elävä lähde, ja sinun valkeudessas me näemme valkeuden.
11. Levitä laupiutes niille, jotka sinun tuntevat, ja sinun vanhurskautes toimellisille.
12. älä salli minua tallattaa ylpeiltä; ja jumalattomain käsi älköön minua kukistako.
13. Vaan anna pahointekiät siihen langeta, että he syöstäisiin pois, ja ei seisoalla pysyisi.



Psalmi 36



http://matkakuvat.1-my.com/matka-kuvat/kuvia-Kreikan-kiertueen-saviruukkuja-Kypr...








 


Vieras

#39134 Homot haisee

19.07.2014 21:35

Pas...kalle kuvasta päätellen. Sitä saa mitä tulla eli pas.....kaa kun viemärissä rypee.
Pink Butterfly

#39135 Re: Re: Heteromiesten varustuksia toiselta mantereelta

19.07.2014 21:35

#39125: - Re: Heteromiesten varustuksia toiselta mantereelta

Mistä muka tiedät niin varmantuntuisesti ovatko he homoja vai mitä ovat?!Neljä ihan normaalia nuoren miehen vartaloa ja kroppaa-(Ihan kauniita silmälle sitä paitsi!) Jos mieheydessä on  sinulla itselläsi  jotain hävettävää,niin älä kuvittele kaikkien potevan samaa psyykkistaä tilaa ja neuroosia kuin sinä !

Voisi muuten olla ,että ne sivistyneet ihmiset jättäisivät kuvasi sinusta itsestäsi, noiden rinnalla, kyllä  täysin huomiotta,vaikka setin kuvia itsestäsi julkaisisitkin.Se olisi heiltä puhtaasti kohteliaisuutta sinua kohtaan.


Vieras

#39136 Re: Homot haisee -vai ketkäköhän ne oikeasti haisevatkaan?

19.07.2014 21:42

#39134: - Homot haisee

Montakohan kuukautta mahdat pitää samoja kalsareitasi ?Mahtanetko  edes pestä takapuoltasi wc-käyntisi yhteydessä?


Vieras

#39137 Re: Re: Re: Re: Re:

19.07.2014 21:44

#39133: - Re: Re: Re: Re:

 

 

 

 

 

 

 


 

PSALMI 37

1. Davidin Psalmi. älä vihastu pahain tähden, ja älä kadehdi pahantekiöitä.
2. Sillä niinkuin heinä he pian hakataan pois, ja lakastuvat niinkuin vihoittava ruoho.
3. Toivo Herraan ja tee hyvää: asu maassa ja elätä itses vakuudella.
4. Iloitse Herrassa, ja hän antaa sinulle, mitä sinun sydämes halajaa.
5. Anna ties Herran haltuun, ja toivo hänen päällensä; kyllä hän sen tekee.
6. Ja hän tuo edes vanhurskautes niinkuin valkeuden, ja oikeutes niinkuin puolipäivän.
7. Tyydy Herraan, ja odota häntä: älä kiivoittele sitä, jonka tie menestyy ja sitä ihmistä, joka vääryyttä tekee.
8. Lakkaa vihasta ja hylkää tuimuus: älä niin vihastu, ettäs itsekin pahaa teet.
9. Sillä pahat hävitetään; mutta Herraa odottavaiset perivät maan.
10. Vielä vähä hetki on, niin ei jumalatoin olekaan; ja kuin sinä katsot hänen siaansa, niin hän on poissa.
11. Mutta siviät perivät maan, ja iloitsevat suuressa rauhassa.








http://pixabay.com/static/uploads/photo/2013/10/22/10/22/dandelion-199271_150.jp...

 

 

 

 

 


Vieras

#39138 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

19.07.2014 22:05

#39137: - Re: Re: Re: Re: Re:

 

 

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSC52Ov9TgH7QFoZuoGom5162Ez...

 

 

PSALMI 37


14. Jumalattomat vetävät miekkansa ja jännittävät joutsensa, kukistaaksensa raadollista ja köyhää, ja teurastaaksensa hurskaita heidän teissänsä.



15. Mutta heidän miekkansa pitää käymän heidän sydämeensä; ja heidän joutsensa pitää särkymän.


https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTZqDXqPowYlltzzU-4g30VOjgP...






16. Se vähä, mikä vanhurskaalla on, on parempi kuin monen jumalattoman suuret tavarat.
17. Sillä jumalattoman käsivarsi pitää rikottaman; mutta Herra vahvistaa vanhurskaat.

 

 

 

 



18. Herra tietää hurskasten päivät, ja heidän perimisensä pysyy ijankaikkisesti.


19. Ei he tule häpiään pahalla ajalla; ja nälkävuosina pitää heillä kyllä oleman.

20. Sillä jumalattomat hukkuvat, ja Herran viholliset,

ehkä he olisivat niinkuin ihana niitty, niin heidän pitää kuitenkin niinkuin savu katooman.





https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRQeW3Xqa_vFrbAoEzq8lKDadvJ...






21. Jumalatoin ottaa lainan ja ei maksa; mutta hurskas on laupias ja runsas.


https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSc6MStn9HybFKGvoNv_GzIVw7y...






Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

19.07.2014 22:19


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

19.07.2014 22:22



Vieras

#39141 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

19.07.2014 22:28


Vieras

#39142 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

19.07.2014 22:29

#39140: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

NIIN MINÄKIN ANNOIN USEAMMALLEKKIN EI-USKOVALLE,  EIVÄTKÄ MAKSANEET KOSKAAN.


Vieras

#39143 Re: Re: Re: Re: Re:

19.07.2014 22:35

#39133: - Re: Re: Re: Re:

 

 

 

http://static.iltalehti.fi/piha/lehtokotiloetu_1206JID_503_ph.jpg...


Nopeasti leviävä lehtokotilo tekee tuhojaan puutarhassa. (EMIL BOBYREV/AL)

LEHTOKOTILO

 

  • Lehtokotilo on helposti tunnistettavissa. Aikuinen on noin kahden senttimetrin läpimittainen, tummanruskea ja kovakuorinen.
  • Lehtokotilo viihtyy kosteissa kasvustoissa. Ne voivat syödä päivässä kasviravintoa jopa kolmasosan painostaan. Kotilon tekemät vioitukset näkyvät reikinä lehdissä.
  • Aikuinen kotilo munii noin 40 munaa kahden viikon välein. Pitkä kuiva kausi voi pysäyttää munimisen.
  • Viime vuosien säät ovat suosineet lehtokotiloiden lisääntymistä Suomessa, ja nyt niitä on runsaasti lähes koko Etelä-Suomessa.

 

Kotipuutarhureita harmittaa, kun kasveja popsiva lehtokotiloarmeija lisääntyy nopeasti ja leviää vuosi vuodelta laajemmalle.

Lahden puutarhaseuran puheenjohtaja Heli Kianderkertoo, että lehtokotilot valtasivat hänen oman kotipihansa Vääksyssä muutama vuosi sitten.

- Sen jälkeen olen käynyt loputonta taistelua. Täysin eroon lehtokotiloista ei pääse, mutta määrää voi yrittää vähentää.

- Kuivalla säällä lehtokotilot pysyvät piilossa lehtien alla, mutta sadesää riehaannuttaa ne liikkumaan.

Rautafosfaatti tehoaa

Lehtokotilokantaa vastaan kokeillaan kaikenlaisia keinoja. Heli Kianderkin on kokeillut monia.

- Aineista tehoaa ainakin rautafosfaatti, jota myydään Ferramol-nimellä. Maahan siroteltavista sinisistä rautafosfaattirakeista ei pitäisi olla haittaa muille eläimille. Rautafosfaatilla voi esimerkiksi rajata kukkapenkin ja toivoa, että se pysäyttää kotilot.

- Maahan voi sirotella myös tuhkaa, ja pihaan voi myös istuttaa kasveja, joita lehtokotilot välttelevät. Tällaisia ovat esimerkiksi metsäkurjenpolvi, hopeatäpläpeippi sekä jossain määrin myös valtikkanauhus.

Keräileminen varmin keino

Varmin keino lehtokotiloiden vähentämiseksi on Kianderin mukaan niiden keräileminen maasta.

- Itse poimin kotiloita kerran tai kahdesti päivässä ja aina sateen jälkeen.

- Lorautan tyhjään maitopurkkiin neljäsosan etikkaa, johon tiputan kotilot. Etikan sijaan voi myös kerätä veteen, jossa on astianpesuainetta, tai laittaa kiehuvaan veteen. Täyteen tulleen maitopurkin voi laittaa kaatopaikalle vietävään roskikseen.

Jotkut neuvovat, ettei lehtokotiloita pidä talloa, sillä se vain houkuttelee paikalle lisää kotiloita.

- Kotilot tuntuvat olevan varsinaisia raadonsyöjiä. Koirankakkakin kelpaa niille.

Kitke kotiloiden herkkukasvit


Säästämällä onnistut. Laske sopiva eläkkeen määrä nyt.
Luotettavaa torjuntaa järkihintaan! Löydät meidät myös Facesta

Kasveista suurinta herkkua lehtokotiloille ovat vuohenputket, nokkoset, voikukat ja lupiinit.

- Siksi kotipihalla on hyvä pitää nurmi lyhyenä ja kitkeä pois näitä kotiloiden herkkukasveja, Heli Kiander neuvoo.

Kannattaa suosia myös lehtokotiloiden luontaisia eläinkunnan vihollisia. Näitä ovat esimerkiksi siilit, sammakot ja linnuista etenkin rastaat.

 

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

19.07.2014 22:38


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

19.07.2014 22:39


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

19.07.2014 22:41



Vieras

#39147 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

19.07.2014 22:42

#39143: - Re: Re: Re: Re: Re:

 

 

 

IDF kehotti Gazan arabeja siirtymään pois kaistan keski- ja pohjoisosan
alueilta oman turvallisuutensa vuoksi.
Gazan asukkaita informoitiin arabiaksi lentolehtisin, internetin kautta ja puhelinsoitoilla.

IDF:n johto ilmoitti, että operaation tarkoituksena on löytää ja tuhota alueelle rakennetut tunnelit sekä terrorismin infrastruktuurin tuhoaminen. IDF:n komentaja kenraaliluutnantti Benny Gantz ilmoitti operaation keskittyvän Gazan keski- ja eteläosiin, jonne Hamas on kaivanut eniten Israelin puolelle ulottuvia tunneliverkostoja. Hän sanoi, ettei operaatiolla ole määräaikaa, mutta pääministeri antoi ymmärtää, että sen kestoaika on rajoitettu.




 


Vieras

#39148 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

19.07.2014 22:45

#39143: - Re: Re: Re: Re: Re:

 

 

 

Viimeinen pisara

Israelin sietokyvyssä oli Hamasin lähettämän 13-miehen vahvuisen,
vahvasti aseistautuneen kommando-yksikön purkautuminen

kaivamastaan tunnelista Israelin alueella ilmeisenä tarkoituksenaan
hyökätä läheiseen Sufan kibbutsiin joko massamurhan suorittamiseksi ja/tai panttivankien ottamiseksi.



http://israblockupdate.blogspot.fi/

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

19.07.2014 22:47



Vieras

#39150 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

19.07.2014 22:47

#39148: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

 

 

IDF löysi ja tuhosi perjantaiaamuun mennessä 20 piilotettua raketin laukaisualustaa, iski 9 tunneliin ja 103:en muuhun terrorikohteeseen. IDF:n tiedotteen mukaan armeija jatkaa tunnelien etsimistä ja tunnistamista sekä niiden tuhoamista todeten, että operaatio etenee odotetuin tuloksin.