Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto.
X |
#31476 "...kiitos tuosta, tärkeää"14.03.2014 00:07Kun teistä nyt näyttää olevan ihan o.k nimittää meitä terveitä ihmisiä " homohiveiksi", niin sopisiko jos me vuorostamme ( teidän tapaanne leikkisästi ja tietysti vain hyvää tarkoittaen ) alkaisimmekin nimittää teitä esim. "persusyövän levittäjiksi" tai "kd-ruton kantajiksi " Eikö se olisikin teistä vain lystikästä pientä lempparinimittelyä. Noooh...? Kuka nyt leikistä suuttuisi! Huomatkaa: minä en nyt nimittänyt, vaan ihan pelkästään ehdotin ja kysyin mielipidettänne tällaisten pikku nimitysten käyttöönoton suhteen .Pientä piristystä ja rattoa tähän .... keskust... tai no, tarkoitan siis :´adressikommentointitasoiseen mielipiteen vaihtoon´(...tulikohan tuo viimeinen sana nyt ihan varmasti oikein..) Muitakin ehdotuksia minulla toki olisi ,miten olisivat esim : Persudementikot,alentuneen huomiokyvyn omaavat persu-syndroomasta kärsivät keskittymishäiriöiset, luki -ja persuhäiriöiset, kd-maanikot, persujälkeenjääneet, kd-aivovammasta kärsivät jne. ps. Muistakaa, että suihin ottoon kuolee heti ja välittömästi-ainakin jos ottaa suihin kytketyn paljaan korkeajännitesähkökaapelin toisen pään!!! ...heh,heh,heh....eikö ollutkin hauska vitsi näin lopuksi ...heh,heh,heh, muistakaa varoittaa nuoria siitä,heh....he.... |
vieras |
#31477 Re: "...kiitos tuosta, tärkeää"14.03.2014 00:28#31476: X - "...kiitos tuosta, tärkeää" Keskenkasvuisten juttuja. |
vieras |
#31478 Sananlaskuja14.03.2014 00:53Sananlaskujen kirja 10:23 Ilkityöt ovat hullun huvi, järkevä saa ilonsa viisaudesta. 13:3 Joka hillitsee kielensä, turvaa henkensä, suupaltti kulkee turmioon. 12:19 Totuuden sanat kestävät iäti, valheen sanat vain tuokion. 12:3 Vääryyden varassa ei kukaan kestä, mutta vanhurskas on vankasti juurillaan. 12:23 Viisas ei kersku tiedoillaan, tyhmä kuuluttaa julki tyhmyytensä. 13:9 Oikeamielisten valo sädehtii ja loistaa, mutta jumalattomien lamppu sammuu. 12:28 Vanhurskauden polku vie elämään, mutta monet kulkevat kuoleman tietä. |
ei homoliitoille. Lapset pelkää. |
#31479 Kiikohomojen tapa toimia on valheella.14.03.2014 03:29Homomanipulointi on eräs selitys homoliitto-kansalaisaloitteen menestykselle. |
EI HOMOLIITOILLE. EI OLE LASTEN ETU. |
#31480 Re: Tämän hetken tilanne on valhetta.14.03.2014 03:39#31459: - Tämän hetken tilanne ON VALHETTA. Olin taloustutkimukseen yhteydessä ja sanoivat että tulos voi olla päinvastainenkin. Otos voi olla virheellinenkin. Virheet voivat olla mahdollisia.
1010 otos on liian pieni ja ei kerro koko kansan tahtotilaa. Riippuu miten ja mitä kysytään. Jos kysytään haluatko että lapsia adoptoidaan homomiehille? Kumpi on tärkeämpi lapsen etu vai homojen halut lasten adoptoinnissa? Niin tulos olisi aivan päinvastainen. Puhutaan ja kysytään vain tasa-arvosta ja tahdon avioliitosta. KIEROA TUOHUA. SUOMALAISET KAIPAA REHELLISYYTTÄ: EI KIEROILUA.
IS 75% EI HOMOLIITOILLE 25% KYLLÄ HOMOLIITOILLE. 3 miljoonaa lukijaa, 24000 äänestäjää
IL 53% EI HOMOLIITOILLE 47% KYLLÄ HOMOLIITOILLE.n. 600000 lukijaa 20000 äänestäjää.
Kansalaiten syvissä riveissä HOMOLIITTOJEN KANNATUS ON PÄINVASTAINEN. |
vieras |
#31481 Re: Kiikohomojen tapa toimia on valheella.14.03.2014 06:27#31479: ei homoliitoille. Lapset pelkää. - Kiikohomojen tapa toimia on valheella. Luciferin lista. Hänen työntekijänsä ovat mellastaneet täällä kuukausitolkulla ja ovat yrittäneet järjestelmällisesti mm vaientaa kaikki tätä adressia puoltavat kirjoittajat. Samoin esim. evankelistoista, profeetoista ym kristityistä (julkisuuden henkilöistä) he ovat hakemalla hakeneet edes jotain negatiivista kirjoitettavaa. Kaikki nuo edellä mainitut kohdat ovat olleet järjestelmällisessä ja häikäilemättömässä käytössä. |
Oi maamme |
#31482 Kapteeni14.03.2014 06:35Miesten keskuudessa nämä 'pehmpojat' on laitettu jo omaan kategoriaan. Ihmettelen kovasti miten tällainen vähemmistöä edustava 'epämääräinen joukko' yrittää horjuttaa Suomalaisia perusarvoja näillä mitäänsanomattomilla kirjoituksillaan. Epämääräisillä joukoilla on useimmiten taistelutilanteissa huono loppu ja osaksi siksi nämä pelkurit vastustavat esimerkiksi varusmiespalvelusta. Venäläinen sotilaskoulutus voisi auttaa. |
Vieras |
#31483 Re: Re: Tämän hetken tilanne on valhetta.14.03.2014 06:51#31480: EI HOMOLIITOILLE. EI OLE LASTEN ETU. - Re: Miksi valentelen.
Minä puolestani soitin Taloustutkimukseen, jonka erityispääjohtaja kertoi sinun valehtelevan niin, että korvat heiluvat.
|
vieras |
#31484 Re: Re: Re: Tämän hetken tilanne on valhetta.14.03.2014 06:58#31483: - Re: Re: Tämän hetken tilanne on valhetta. Häirikkö no 1 on herännyt? Kerropa, kenelle soitit? |
vieras |
#31485 Re: Re: Re: Tämän hetken tilanne on valhetta.14.03.2014 07:03#31483: - Re: Re: Tämän hetken tilanne on valhetta. Odotan edelleen suoraa vastausta siihen, väititkö, että Owuor on väärä profeetta? |
Manne |
#31486 Huldra vastaa14.03.2014 07:15Tiälä puhutaa profeetoista, vua paljo yksinkertaisempi tämä homohiivien ongelma on. Mie on piättäny alottaa ryhmävastaanoton max. Kuusi per ryhmä ja mittee junahommia mie en salli vastaanotolla. Torstaisin miul on se hernekeittopäivä, jollo mie otan vaikemmat tappaukset hammee alle, mutta hinta on sama. Tällä kertoo ensimmäiset vappaat ajat menevätten jo ens vuoen tammikuulle, pitäkee kiirettä, rohkiasti vaan varraa aikaa 100% hoitotakkuu. |
vieras |
#31487 Re: Re: Tämän hetken tilanne on valhetta.14.03.2014 07:16#31480: EI HOMOLIITOILLE. EI OLE LASTEN ETU. - Re: Tämän hetken tilanne on valhetta. Olin taloustutkimukseen yhteydessä ja sanoivat että tulos voi olla päinvastainenkin.
Valehteleva häirikkö, kerropa kehen otit yhteyttä, milloin ja miten.
|
vieras |
#31488 Re: Re: Re: Tämän hetken tilanne on valhetta.14.03.2014 07:22#31487: vieras - Re: Re: Tämän hetken tilanne on valhetta. Äläpä kirjoittele ainakaan minun nimissäni mitään! |
Vieras |
#31489 Re: Re: Tämän hetken tilanne on valhetta.14.03.2014 07:22#31480: EI HOMOLIITOILLE. EI OLE LASTEN ETU. - Re: Tämän hetken tilanne on valhetta. Jos olet kysynyt, et ole kyllä vastausta ymmärtänyt. On toki teoreettinen mahdollisuus, että tulos on päinvastainen. Sen todennäköisyys vain on häviävän pieni. Kun samaa asiaa tiedustelleissa gallupeissa on ollut parin viime vuoden aikana samansuuntainen ja itse asiassa lakialoitetta kasvavasti kannattava tulos, tällainen lapsus on käytännössä mahdoton. Tutkimuksen mahdollinen harhaisuus kuvataan virhemarginaalina, joka on yleensä kolmen prosentin luokkaa näissä tuhannen ihmisen otoksissa. Virhemarginaali kertoo, paljonko tutkimuksen otos sattumien seurauksena poikkeaa kaikkien äänestysikäisten joukosta. Yksinkertaistettuna se kertoo, paljonko tutkimuksessa saadut prosenttiluvut poikkeavat kaikkien äänestysikäisten mielipiteistä. Virhemarginaaliin liittyy myös todennäköisyys, yleensä 95 prosenttia. Virhemarginaalin voisi määritellä näin: jos sama tutkimus voitaisiin tehdä loputtoman monta kertaa, tuloksiksi saaduista prosenttiluvuista 95 sadasta asettuisi virhemarginaalin sisään. Jos tästä tekstistä mitään ymmärsit, oivalsit, että päivastainen tulos on käytännössä täysin sula mahdottomuus.
|
Vieras |
#31490 Re: Re: Tämän hetken tilanne on valhetta.14.03.2014 07:26#31480: EI HOMOLIITOILLE. EI OLE LASTEN ETU. - Re: Tämän hetken tilanne on valhetta. No nyt sä vasta EMÄVALEEN päästit!! Tiedät sen itsekin! Miksi valehtelet kokoajan? Sekin nimittäin voi olla sairaus. |
Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)
14.03.2014 08:10- Poiston ajankohta: 2010-05-29
- Poistamisen syy: spam
Vieras |
#31492 Re: kertaus on opintojen äiti.14.03.2014 08:17#31491: EI avio oikeutta homoille. - kertaus on opintojen äiti. Toistoa,toistoa.....valehtelua,valehtelua.. Tätäkin täällä on jo niiiiiiiiin moneen kertaan vatvottu! |
Vieras |
#31493 Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto. 100% kannatus14.03.2014 08:34Ei ole kenenkään etu, eikä myöskään kansakuntamme parhaaksi yrittää väärin perustein ja vilpillisin keinoin ja valheellisin konstein muuttaa avioliittolakiamme. Toivoisin päättäjiltämme enemmän ymmärrystä ja käsitystä avioliitto asiaan. Setan tekemään tutkimuksiin ei ole minkäänlaista luottamista. Sellaiset tutkimukset saa unohtaa kokonaan, koska ne tutkimukset koskevat ainoastaan Setalaisia. Avioliitto on ainoastaan yhden naisen ja yhden miehen välinen julkinen liitto. Jos tehtäisiin tutkimus ja kysely niille, jotka kannattavat tätä nykyistä avioliittolakia, niin se olisi 100% kannatus ainoastaan naisen ja miehen välinen. |
X |
#31494 Re: "Huldra vastaa" on taas täällä tänään...Aplodeja ,hyvät naiset ja herrat ...APLODEJA....14.03.2014 08:36Tässä teillä on henkisesti kypsä ja fiksu mies , joka EI juttele mitään "keskenkasvuisten juttuja" ja jolla on aina sana hallussa ja henkinen kapasiteetti tallessa pahan päivän varalle. Hän kuuluu teidän rintamanne epäviralliseen viihdytyskiertuueeseen ja oikeaan viihdytysjoukkojenne kantakalustoon,jossa hän on asemansa ansainnut. "Aijai kun työ aina nii tykkäätte" hänen hauskoista murrejutuistaan, hänellä on aina henkinen kakkipökäle kädessään ja suora sihti...Tämä on sitä oikeaa aikuista huumoria aikuiseen makuun ja maistuu aina kunnon pieruhuumorin ystäville. Raamatunlauseiden kevyttä ja tuoksahtavaa välipalaa, voitaisiin sanoa. Pitkään ehti mennäkin,kun hän oli poissa mutta nyt hän on kaikkien teidän suureksi iloksi ja riemastukseksi palannut kohottamaan palstanne korkeaa henkistä tasoa.Joten eipä hän pidempiä esittelyjä kaipaa: " Ladies and Gentlemen ... tonight we welcome and have a great pleasure to introduce you...... MR. MANNE -the unsong hero and the uncrowned king of shithumour at its best..." ( meidän on esittelyssä otettava huomioon kansaivälinen yleisökin...) |
Vieras |
#3149514.03.2014 08:36Päivän Sana Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut. Room. 8:37 (KR33/38) http://raamattu.uskonkirjat.net/daily.html |
Vieras |
#31496 Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto. 100% kannatus14.03.2014 08:46#31493: - Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto. 100% kannatus Kuka "yrittää väärin perustein ja vilpillisin keinoin ja valheellisin konstein muuttaa avioliittolakiamme."? Mitkä ovat väärät perusteet? Vilpilliset keinot? Valheelliset konstit? Seta ei tietääkseni ole tehnyt tutkimusta? Jos sinulla kerran on muuta tietoa asiasta voisit todistaa sen! Muuten väittämäsi on valhetta, totuuden vääristämistä mutta ehkä se kuuluu sinun kristilliseen käsitykseesi? Siis valehteleminen. |
TASAPUOLISTA TIETOA, MYÖS HAITAT PÄIVÄNVALOON |
#31497 TOSIASIAT ESIIN, JOITA MEDIA VÄLTTELEE14.03.2014 09:26" Tasa-arvoinen” avioliittolaki ja sen hyväksymisen radikaalit yhteiskunnalliset seuraukset Suomen eduskunta käsittelee parhaillaan sille esitettyä kansalaisaloitetta nykyisin voimassa olevan avioliittolain muuttamiseksi sukupuolineutraalin ”tasa-arvoiseksi”. Kyseessä on erittäin radikaali lakimuutosehdotus, jolla voimaan astuessaan olisi vakavat ja kaikkia suomalaisia tavalla tai toisella koskettavat haitalliset yhteiskunnalliset seuraukset. Jotta ymmärrettäisiin, miksi nämä seuraukset ovat yhteiskunnan kannalta haitallisia ja miksi eduskunnan ei missään tapauksessa tule hyväksyä nyt esitettyä lakimuutosta, on oltava selvillä siitä, mikä instituutio avioliitto määritelmällisesti ja olemuksellisesti on ja miksi avioliitto on valtion, lainsäädännön ja koko yhteiskunnan kannalta erityisen oleellinen instituutio. Mikä avioliitto on? Biologista elämää ei ole eikä se säily ilman lisääntymistä, jälkeläisten syntymää. Tämä puolestaan edellyttää kahden vastakkaista sukupuolta edustavan ihmisen seksuaalista yhteenliittymistä. Avioliitto muodostuu miehen ja naisen perustavanlaatuisen kokonaisvaltaisesta ja siten myös ruumiillis-seksuaalisesta yhteenliittymisestä mieheksi ja vaimoksi, jotta miehen ja vaimon olisi mahdollista tulla isäksi ja äidiksi lapsille, joita heidän liittonsa hedelmänä voi syntyä. Seksin harjoittaminen tuottaa vauvoja, yhteiskunta tarvitsee vauvoja ja vauvat puolestaan tarvitsevat kestävissä parisuhteissa eläviä äitejä ja isiä. Avioliitto on se parisuhdemuoto, jossa tällainen vahvasti yhteiskunnallisia ulottuvuuksia sisältävä keskinäisriippuvuus voi toteutua. Siksi avioliitto on ainutlaatuinen ja sosiobiologisesti annettuihin edellytyksiin perustuva yhteiskunnallinen instituutio. Avioliitto perustuu (a) sille biologiselle tosiasialle, että lisääntyminen riippuu miehestä ja naisesta, (b) sille antropologiselle todellisuudelle, että miehet ja naiset täydentävät psykofyysisesti toisiaan ja (c) sille sosiobiologiselle todellisuudelle, että lapset tarvitsevat äitiä ja isää. Avioliitto ei ole pelkkä yhteiskunnallinen sopimus, ei valtion eikä lakikirjan luomus eikä liioin pelkkä vihkimisseremonia. Avioliitto on kulttuurillinen instituutio, joka lepää ihmisluonnon biologisen ohjelman varassa. Avioliitto miehen ja naisen yhteenliittymisenä on ollut ja on todellisuutta yli kulttuurirajojen, uskontojen ja aikakausien. Valtio ja sen laki eivät luo avioliittoa, vaan toteavat ja tunnustavat sen. Avioliitto on luonnollinen – rakenteeltaan sosiobiologisen tarkoituksenmukainen ja päämäärähakuinen – instituutio, joka edeltää valtiota ja muodostaa yhteiskunnan perustan. Perustelen nämä linjaukset yksityiskohtaisemmin lähdekirjallisuusviitteineen kirjani Avioliitto ja perhe (Kuva ja Sana 2013) sivuilla 35–52. Miksi avioliitto on yhteiskunnan, valtion ja julkisen lainsäädännön kannalta oleellinen instituutio? Valtio ja laki tunnustavat avioliiton erityisenä yhteiskunnallisena instituutiona, koska avioliitto hyödyttää yhteiskuntaa ainutlaatuisilla tavoilla, joihin eivät muunlaiset suhdemuodot kuten vapaat suhteet tai avoliitot täysimittaisesti kykene. Valtio ja laki eivät ole kiinnostuneita romantiikasta eikä niiden pidäkään olla. Valtio ei säätele eikä valtion pidä säädellä ihmissuhteita eikä rakastumisia sinänsä. Mutta miesten ja naisten väliset seksuaalisuhteet ja niiden julkinen säätely kuuluvat valtion ja lainsäädännön alaan, koska vain tällaiset suhteet tuottavat uusia ihmisolentoja, lapsia. Lapset ovat – nisäkkäiksi huomattavan pitkään – kauan riippuvaisia hoivaajistaan ja heidän fyysinen, moraalinen ja kulttuurillinen kypsymisensä persoonallisesti yhteisvastuullisiksi toimijoiksi edellyttää pitkää ja jatkuvaa huolenpitoa ja ohjausta. Tähän kehitysprosessiin oma äiti ja isä tuovat erityisen ainutlaatuiset panoksensa. Kuten selostan Avioliitto ja perhe -kirjani sivuilla 54–61 viime vuosikymmeninä tehtyihin laajoihin perhesosiologisiin tutkimuksiin nojaten, perinteisellä avioliitolla ja perheellä on myönteinen yhteiskunnallinen merkitys yleisinhimillisenä yhteiskunnan perusinstituutiona. Avioliitto – toisin kuin esimerkiksi avoliitot – on keskimäärin ja erilaiset valikoitumisvaikutukset lukuun ottaen varallisuutta luova instituutio, avioliitto edistää fyysistä terveyttä ja pitkäikäisyyttä ja avioliitto edistää henkistä terveyttä sekä hyvinvointia, joten avioliitto ja perhe edustavat yhteistä luonnollista yhteiskunnallista hyvää. Avioliitto on persoonallinen ihmissuhde, joka palvelee julkista yhteiskunnallista päämäärää. Vaikka avioliiton solmimiseen ja siinä tyydyttävästi elämiseen vaikuttavat liiton solmivien aikuisten tarpeet, halut ja mielihyvän tunteet, eivät nämä silti muodosta avioliiton yhteiskunnallista perustaa. Avioliitto perustuu lasten kokonaisvaltaisiin tarpeisiin. Avioliitto on sosiaalisesti järjestäytynyt vastaus kysymykseen: – jota pelkkä lasten hankkimisen halu ja lasten hankkimisen mahdollistavan seksin halu ei ratkaise – miten saada ihmiset pysymään yhdessä ja välittämään lapsistaan? Avioliitto on yhteiskunnan toimivin ja vähiten valtiollista asioihin puuttumista edellyttävä tapa taata lasten hyvinvointi. Avioliittojen ja perheiden rikkoutuminen ja avioerojen seuraukset sen sijaan heikentävät kansalaisyhteiskuntaa ja pakottavat valtion ja sen niin sanottujen hyvinvointipalveluiden ottamaan yhä laajemman byrokraattisen vastuun ihmisyksilöistä ja perheille kuuluvista tehtävistä sekä taloudellisesti että sosiaalis-henkisesti. Avioliittojen rikkoutuminen ja perheiden hajoaminen on tullut ja tulee joka tapauksessa veronmaksajille yhäti kalliimmaksi. Valtio ja laki voivat kohdella ja niiden tulee kohdella kaikkia kansalaisia ihmisinä yhdenvertaisesti ja tasa-arvoisesti. Tämä on vapaan länsimaisen laillisuusperiaatteeseen perustuvan yhteiskunnan aivan oikea ja luovuttamaton lähtökohta, jonka toteutumisesta on jatkuvasti pidettävä huolta. Mutta tasa-arvon periaatteeseen ja käytäntöön sitoutuminen ei mitenkään edellytä avioliittoinstituution radikaalia uudelleenmäärittelyä. Valtion ei tule säännellä rakastumisia eikä ihastumisia eikä yksilöiden mielihyvän kokemisen tunteita. Mutta tämä tosiasia ei muuta mitä hyvänsä ihmissuhdetta avioliitoksi. Suomen nykyisenkin avioliittolainsäädännön mukaisesti jokainen, joka täyttää avioliiton edellytykset voi avioliiton solmia, täysin yhdenvertaisesti ja samoin ehdoin kuin kaikki muutkin. Avioliittoa ei tarvitse määritellä uudelleen todellisen tasa-arvon toteutumiseksi. Tämä ehto täyttyy jo nykyisen avioliittolain voimassa ollen. Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että samoja juridisia sääntöjä sovelletaan kaikkien samanlaiset edellytykset täyttävien kohdalla. Suomen nykyinen avioliittolainsäädäntö täyttää tämän ehdon. Tasapuolisuus, yhdenvertaisuus ja tasa-arvo eivät tarkoita sitä, että ketään ei missään olosuhteissa kohdella eri tavalla kuin ketään toista vaan sitä, että samanlaiset lähtökohtaiset ehdot täyttäviä ihmisiä ei kohdella mielivaltaisesti eri tavoilla. On myös huomattava, että velvoittavasta tasa-arvosta yhteiskunnallisena perusnormina voivat oikeutetusti puhua vain ne, jotka sitoutuvat sosiobiologisen luonnolliseen tarkoituksenmukaisuuteen ja päämäärähakuisuuteen ja käsitykseen siitä, että on olemassa yleinen ihmisluonto, johon kaikki ihmiset ovat osallisia. Sen sijaan ne – kuten monet sukupuolineutraalia ”tasa-arvoista” avioliittolakia ajavat –, jotka sitoutuvat niin kutsuttuun konstruktivistiseen ihmiskäsitykseen ja jotka korostavat avioliitonkin olevan kulttuurisidonnaisen ja muutettavissa olevan ihmisen rakentaman sosiaalisen rakennelman, eivät usko universaalin eivätkä muuttumattoman ihmisolemuksen olemassaoloon. Mutta tällaisesta asenteellisuudesta seuraa puolestaan se, että myös kaikki oikeudelliset käsitteemme ovat vain tilanne- ja aikasidonnaisia kulttuurillisia rakennelmia, joilla ei ole mitään olemuksellista eikä kaikkia sitovaa velvoittavuutta. Siinä tapauksessa tämä koskee myös ihmisoikeuksien ja tasa-arvon käsitettä: nekin ovat tällöin vain konstruktioita, joita ei voida pitää mitenkään pakottavina normeina nykyisen lainsäädännön muuttamiselle. Konstruktivistisesti uskottaessa positiivisilla normeilla ei ole yleispätevää olemuksellista sitovuutta eikä velvoittavuutta kuten ei ole sillä ”syrjivällä” ja ”vanhentuneella” normillakaan, jota nyt ollaan muuttamassa ”nykyaikaiseksi”. Konstruktivisti ei voi myöskään pitää ”syrjintää”, ”sortoa” eikä ”epätasa-arvoisuutta” universaalin pätevinä moraalisina absoluutteina, joiden nojalla kykenee tuomitsemaan ja leimaamaan toisin ajattelevia. Tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden käsitteiden tulisi konstruktivistille olla yhtä kulttuurisidonnaisia normeja kuin kaikki muutkin. Mutta tästä puolestaan seuraa se, että universaalien ja muuttumattomien ihmisoikeuksien ja tasa-arvon käsitteet voivat olla mielekkäitä käsitteitä vain sellaisille, jotka uskovat luonnollisen lain ja ihmisolemuksen luonnollisten edellytysten ja niiden päämäärien olemassaoloon. Tätä taustaa vasten merkillepantavaa on, että YK:n vuoden 1948 yleismaailmallisten ihmisoikeuksien julistuksen pykälä 16 puhuu ihmisoikeutena juuri luonnollisesta avioliitosta ja määrittelee perheen perustamisen miehen ja naisen yhteenliittymiseksi ja tämän mahdollistamana lasten syntymisenä. Tällaiselle lähtökohdille nojaavan avioliittoinstituution tulee YK:n ihmisoikeuksien julistuksen mukaan olla valtion erityisessä suojeluksessa. Tämä länsimaisen ihmisoikeusajattelun kannalta perustava asiakirja ei julista julkis-lailliseksi ihmisoikeudeksi millaisen liiton solmimista hyvänsä. Tämä olisi syytä pitää mielessä nyt käytävässä suomalaisessa avioliittokeskustelussa. Millaisia haitallisia ja kaikkia kansalaisia koskettavia seurauksia avioliittoinstituution juridisella uudelleenmäärittelemisellä väistämättä on? Kuten selostan Avioliitto ja perhe -kirjani sivuilla 143–161, seuraavankaltaisia seurauksia on jo eri asteisesti havaittavissa kaikkialla siellä, missä – esimerkiksi Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Hollannissa, Espanjassa, Kanadassa ja USA:n osavaltioissa kuten Massachusettsissa – sukupuolineutraali ”tasa-arvoinen” avioliittolaki on astunut voimaan ja homoseksuaaleilla on ollut mahdollisuus solmia keskenään ”avioliitto”: 1. Muutos koskee kaikkia: kaikkien avioliitot muuttuvat juridisessa mielessä uuden lainsäädännön määritelmän mukaisiksi. Väite siitä, että ”tasa-arvoisen” lainsäädännön hyväksyminen vaikuttaa vain pienen vähemmistön laillisiin suhdejärjestelyihin, on täysin kestämätön ja harhaanjohtava. 2. Homoseksuaalit eivät juurikaan käytä hyväkseen uutta laillista mahdollisuutta ”avioliiton” solmimiseen ja homoliittojen purkautumisprosentti on poikkeuksellisen korkea. Avioliittolainsäädännön ”tasa-arvoistuminen” johtaa sen sijaan siihen, että heteroliittojenkin solmimisprosentti laskee entisestään ja avioliiton asema ylipäätään heikkenee. 3. Homoseksuaalisesta kokemuksesta muodostuu normatiivinen perusta ja yleispätevästi kaikkia avioliittoja muodollisesti ehdollistava malli sille, miten avioliiton julkista statusta ja tarkoitusperiä tulkitaan. 4. Luonnollisen vanhemman käsite poistuu lainsäädännöstä kokonaan ja sen korvaa juridisen vanhemman käsite. Biologia häviää vanhemmuuden käsitteestä kokonaan, josta seuraa se, että valtiosta muodostuu yhä laajemmin se taho, joka määrittää vanhemmuuden ylipäätään. 5. Avioliittolaki – jolla kaiken valtiollisen lainsäädännön tapaan on moraalis-pedagoginen julkinen vaikutus kansalaisiin – opettaa vastedes, että avioliitto on mikä hyvänsä sellainen tunnesuhde, jonka valtio – poliitikot, juristit – avioliitoksi määrittelee. Avioliitto olisi tällöin vain tunnepohjainen kumppanuus- ja ystävyysliitto, jollaisilla ei tarvitse olla minkäänlaisia pysyvyys- eikä lukumäärärajoitteita. 6. Avioliiton uudelleenmäärittely heikentäisi tämän erityisinstituution (a) yksiavioisuuden, (b) toiset pois sulkevuuden ja (c) elinikäisyyden ominaisuuksia eli juuri niitä avaintekijöitä, joiden myötä avioliitto on perinteisesti koko julkista yhteiskuntaa hyödyttänyt. Mielenkiintoista on se, kuten avioliittotutkija David Blankenhorn osoittaa kirjansa The Future of Marriage (Encounter Books 2009) sivuilla 127–169, että juuri näitä perinteisen avioliiton ominaispiirteitä ovat menneinä vuosikymmeninä vastustaneet ne akateemiset ja muut vaikuttajat, jotka ovat arvostelleet koko avioliittoinstituutiota ja jotka nyt esiintyvät ”tasa-arvoisen” avioliittoinstituution vankkoina puolestapuhujina argumenttinaan se, että homoliittojen hyväksyminen vahvistaa avioliittokulttuuria kokonaisuudessaan. Todellisuudessa käy – kuten Avioliitto ja perhe -kirjani sivuilla 111–141 avioliiton ja perheen rapautumista Pohjoismaissa käsitellessäni selostan – niin, että koko avioliiton käsite menettää lopullisesti merkityksensä yhteiskunnallisena instituutiona. 7. Paine sekä polygamian että polyamorian yhteiskunnalliselle hyväksymiselle kasvaa ratkaisevasti. Suomessa jo nyt Vihreiden nuorisojärjestö on usean vuoden ajan virallisessa ohjelmassaan vaatinut avioliittolain muuttamista sekä sukupuoli- että lukumääräneutraaliksi. Tämä luo pohjaa myös islamin taholta tulevalle lisäpaineelle moniavioisuuden yhteiskunnalliselle hyväksymiselle sharia-lain vaatimusten mukaisesti. 8. Hyväksyttäessä LGBT-liikkeen edustamat käsitykset seksuaalisen orientaation käsitteestä avioliiton rakennetta ja olemusta sääteleviksi julkis-juridisiksi periaatteiksi hyväksytään samalla se, että homoseksuaalinen orientaatio ylläpitää sukupuolineutraaliuden elementin oleellisuutta lainsäädännössä ja johdonmukaisesti myös se, että biseksuaalisen orientaation tunnustaminen tulee puolestaan väistämättä painostamaan lainsäädäntöä kohti ryhmäavioliittojen hyväksymistä. 9. Homokulttuurin normien hyväksyminen avioliittoinstituution julkisen yleiseksi perustaksi ja biseksuaalisen orientaation mukaisuuteen taipuminen polyamorian ja polygamian hyväksymisineen tulevat heikentämään aviollisen uskollisuuden käsitettä ratkaisevasti avioliiton elementtinä. Homoavioliittojen hyväksyminen ei mitenkään palvele ajatusta avioliittoinstituution yleisestä vahvistumisesta yhteiskunnassa. Ei siitäkään huolimatta, että jotkut konservatiivipoliitikot kuten Britannian David Cameron ovat vahvan vasemmistoliberaalin paineen alla taipuneet ”tasa-arvoisen” avioliittolain aktiivisiksi edistäjiksi, kuten käy ilmi MailOnline -lehden artikkelista ”The Evidence that blows apart MR Cameron’s claim that gay marriage will strenghthen families” 22.5.2013 10. Avioliittolain muuttaminen sukupuolineutraalin ”tasa-arvoiseksi” tarkoittaa käytännössä homoseksuaalisen käyttäytymisen julkista hyväksymistä ja sitoutumista myönteisyyteen tällaista kohtaan, ”Suomen on tultava ulos kaapista muiden Pohjoismaiden tapaan” -tyylisin eduskuntapuheenvuoroissakin nyt esiintynein iskulausein. Tämän seurauksena homoseksuaalista käyttäytymistä – jonka useimmat homotutkijat tulkitsevat konstruktivistisista ja omaa valintaa ja tietoista suuntautumista painottavista lähtökohdista – alkaisi ilmetä enemmän ja tällöin myös homoseksin harjoittamisen heteroseksistä poikkeavat haitalliset lääketieteelliset seuraukset alkaisivat ilmetä entistä laajamittaisemmin rasittaen entistä enemmän julkista terveydenhuoltoa ”ilmaispalveluineen”. Yhteiskunnan julkisen edun mukaista ei ole tukea terveydelle haitallista riskikäyttäytymistä. 11. Avioliiton käsite ja lasten tarpeet etääntyisivät toisistaan ja biologisten isien ja äitien merkitys lasten kannalta tulisi julistetuksi täysin merkityksettömäksi seikaksi. Kuitenkin 60-luvulta alkaen tehdyt laajat perhesosiologiset tutkimukset osoittavat, että biologisen isän ja äidin muodostama ehyt perhe on paras kasvuympäristö lapsille. Tämän ideaalin virallis-julkisen juridisen romuttamisen ja jopa epäsuotavaksi leimaamisen seuraukset koituvat koko yhteiskunnan haitaksi ja maksettaviksi: perheen tehtävät siirtyisivät entistäkin kattavammin julkiselle vallalle eli valtiolle ja lisääntyvään asosiaalisuuteen, kouluhäiriöihin, huumeongelmiin ja rikollisuuteen jouduttaisiin panostamaan entistäkin enemmän, kaikkia veronmaksajia yhä raskaammin rasittaen. 12. Avioliiton julkinen merkitys muuttuu oleellisesti sosiaalisesta instituutiosta yksityiseksi aikuisten väliseksi tunnejärjestelyksi. Tämä merkitsisi julkista poliittista tukea yhteiskuntatieteellisesti virheelliselle väitteelle, jonka mukaan lapsi ei mitenkään erityisesti tarvitse isää eikä äitiä. 13. Sosiobiologinen tosiasia, jonka mukaan vanhempien sukupuolella – sex ja gender liittyvät ratkaisevasti toisiinsa eivätkä ole käsitteellisesti täysin eriytettävissä – on väliä lapsen ja hänen kehityksensä kannalta, joutuisi julistetuksi poliittisesti epäkorrektiksi. Darvinistisesti ilmaisten tällainen poliittinen korrektius pakottaa uskomaan varsin fantastisesti, että satojen vuosimiljoonien biologisen evoluution muokkaama geneettinen perimämme vaikuttaa meihin vähemmän kuin 20000 vuoden kulttuurievoluutio ja sen viimeisten vuosikymmenien aikana tapahtunut konstruktivistinen vasemmistoliberaali poliittinen manipulaatio. 14. Paine valtiorahoitteisten keinotekoisten lisääntymisteknologioiden kehittämiselle ja niiden julkiselle ”ilmaiselle” saatavuudelle ”hyvinvointipalveluina” kasvaa: jos biologinen isyys ja äitiys eivät ole oleellisia ja jos jokaisella aikuisella on ”oikeus” lapsiin, tulee tällainen teknomekaaninen ja futuristis-tieteisuskoinen utopiapyrkimys ylittää ihmisen biologia kokonaan jopa lastenhankinnassa vahvistumaan ratkaisevasti entisestään. Tällaisia poliittisia pyrkimyksiä edistävät jo nyt Vasemmistonuoret virallisissa feministisissä ohjelmissaan, joissa suhtaudutaan myönteisesti esimerkiksi kyborgifeminismiin. 15. Avioliiton valtiollis-laillinen uudelleenmäärittely uhkaa uskonnonvapautta, sananvapautta ja mielipiteenvapautta. Julkinen perinteisen avioliiton puolesta puhuminen ja pitäminen normatiivisena tulee olemaan määritelmällisesti ”syrjivää”, ”julmaa” ja ”rasistista” eikä tällaista ”viharikollisuutta” tulla sallimaan kirkoille eikä uskonnollisille yhteisöillekään. Avioliittolakia ja homoseksuaalisuutta koskevien eriävien mielipiteiden julkista esittämistä ja perustelemista tullaan pitämään määritelmällisesti ”loukkaavana” ja tullaan edellyttämään, että on pakko ei vain hyväksyä uusi valtiollinen normi vaan myös sitoutua sen aktiiviseen positiiviseen edistämiseen. Tällainen kehitys vaikuttaisi etenkin julkisin verovaroin ylläpidetyissä kouluissa ja päiväkodeissa tapahtuvan opetuksen ja kasvatuksen sisältöön ja kotikoulujen olemassaolon mahdollisuuksiin. 16. Heteronormatiivisen avioliittokulttuurin edistäminen muuttuisi laittomaksi ja syrjiväksi. Avioliiton uudelleenmäärittely asettaisi universaalin enemmistön syrjityksi vähemmistöksi, jolla kuitenkaan ei olisi ”positiivisen syrjinnän” tuomaa valtiollista turvaa takanaan. 17. Kansallisen suomalaisen ja eurooppalaisen tulevaisuuden kannalta tuhoisa lisääntymättömyyskulttuuri vahvistuisi entisestään: avioliitossa tapahtuva lasten hankkiminen ja näiden hoivaaminen kestävissä perhekunnissa häviäisi ideaalina kokonaan ja ajatus valtiosta vanhemmuuden säätelijänä sekä vanhempien ja perheen tehtävistä ensisijaisesti vastaavana tahona vahvistuisi entisestään: jo nyt kriisitilassa olevan hyvinvointivaltion taloudelliset menot paisuisivat entisestään, valtion velkataakka räjähtäisi lopullisesti käsiin ja samalla tällaisen kriisin sosiaaliset oireet saisivat aikaan varsin radikaaleja yhteiskunnallisia ongelmia. Ylläesitetyt 17 konkreettista ja jo osiltaan muualla realisoitunutta seurausta osoittavat, että on täysin harhaanjohtavan valheellista ja absurdia väittää, että sukupuolineutraalilla tavalla ”tasa-arvoisen” avioliittolainsäädännön hyväksyminen ”ei ole keneltäkään pois” eikä ”vaikuta mitenkään” heteroseksuaaliseen suureen enemmistöön. http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/517/tasa-arvoinen_avioliittolaki_ja_sen_hyvaksymisen_radikaalit_yhteiskunnalliset_seuraukset |
Vieras |
#31498 Re: kertaus on opintojen äiti.14.03.2014 09:30#31491: EI avio oikeutta homoille. - kertaus on opintojen äiti. Oikeassa artikkelissa oli muuten 6 kohtaa. Nuo sinun luettelemasi kohdat eivät edes pidä paikkaansa. Kirkosta tekstissä ei edes puhuta!! Voitte tarkistaa asian yksinkertaisesti LUKEMALLA artikkelin. Vuonna 1987 kirjoitettu artikkeli pitää muutenkin katsoa tuon ajan näkökulmasta eikä vetää suoria ja virheellisiä päätelmiä tähän aikaan. Ennenkaikkea artikkelin väärentäminen ja siihen uusia kohtia lisäämällä (omaa etua tavoitellen) ei vaikuta järin totuudenmukaiselta. |
Vieras |
#31499 Re: Re: kertaus on opintojen äiti.14.03.2014 10:15#31498: - Re: kertaus on opintojen äiti. "Ennenkaikkea artikkelin väärentäminen ja siihen uusia kohtia lisäämällä (omaa etua tavoitellen) ei vaikuta järin totuudenmukaiselta." Totuudenmukaiselta...? Eihän näillä jahveteilla totuus ole päämääränä vaan uskon vahvistus ja sen mukainen manipulointi. |
Manne |
#31500 Huldra vastaa14.03.2014 10:16Miie en kielii huasta, mutta hoiot tehhoo kielimuurista huolimatta. Siulle kielimies antaisi yhe neuvo: elä kieltäs joka reikää tunge, siel voi 'hyvällä kaverillakin' löytyy ikävii tuliaissii, mut jos siul nyt jo ongelmii, nii pistäyppäs Huldra vastaanotolla niin siul on parempi tulevaisuus. Elä vaivu synkkytee, vaikka mie huomaa, et siul on paha olla, mut mie hoian myös malingnit tappaukset. Elä pelekee rohkiast vua sieltä kuapista ulos. |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
101478 Luotu: 27.09.2024
Vetoomus moottoripyöräkerhojen kieltämistä vastaan.
2704 Luotu: 01.12.2024
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
1807 Luotu: 12.12.2024
Säilytetään Kokkola-lisä!
1246 Luotu: 03.12.2024
Kurun Hirsilinna säilytettävä
778 Luotu: 30.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
15794 Luotu: 15.07.2023
Forssan sairaalan palvelut turvattava
3995 Luotu: 21.11.2024
Vetoomus Keskolle Tarvasjoen K-kaupan vuoksi!
588 Luotu: 13.12.2024
Hollolan musiikkiluokkien tulevaisuus on turvattava!
506 Luotu: 13.12.2024
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
622 Luotu: 24.11.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
6006 Luotu: 02.11.2024
Vaadimme raudanpuutteen tunnustamista sekä tasa-arvoista hoitoa
15858 Luotu: 20.10.2022
Neitoperhon päiväkodin toimintaa jatkettava
370 Luotu: 18.12.2024
Kansalaisadressi Ei kaivosta Rautavaaralle
357 Luotu: 13.12.2024
Säilyttäkää Bölen luonnonmetsä Kotimetsä 2 -alueella - Bevara Böles naturskog på Hemskog 2-området
354 Luotu: 01.12.2024
Lämmöt päälle Nälkälinnanmäen vanhaan kirjastoon!
333 Luotu: 02.12.2024
Keskuspuisto on luontoa ja ulkoilijoita varten! Ei ympäristön ja alueen pilaavaa likaisen lumen vastaanottopaikkaa Keskuspuistoon!
317 Luotu: 10.12.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
3268 Luotu: 07.10.2024
Maksamaan saariston tiet kuntoon!
292 Luotu: 30.11.2024
Rajamäen koulun 6. luokkien hallinnollisuus alakouluun
289 Luotu: 06.12.2024